دانستی ها

بزرگ ترین هک در طول تاریخ

این کار رو یک نابغه هکر با با نوشتن نوعی ویروس کامپیوتری برای رو کم کنی با شرکت Norton نوشت ؛ اسم این هکر نابغه William Napster بوده و به دلیل از کار انداختن کل سیستم اینترنت در سال ۲۰۰۱ بزرگترین هکر تاریخ محسوب میشود …

شاید برای شما هم سوال باشه که بزرگترین هک دنیا کی و کجا بوده و چند سایت هک شدند؟
بزرگترین هک دنیا باعث از کار افتادن تمام اینترنت در سرتاسر جهان به مدت یک روز شد !
این کار رو یک نابغه هکر با با نوشتن نوعی ویروس کامپیوتری برای رو کم کنی با شرکت Norton نوشت ؛
اسم این هکر نابغه William Napster بوده و به دلیل از کار انداختن کل سیستم اینترنت در سال ۲۰۰۱ بزرگترین هکر تاریخ محسوب میشود .

اوایل سال ۲۰۰۱ شرکت نورتون آنتی ویروس اعلام کرد سیستمی طراحی کرده که می تواند تمام ویروس های دنیای مجازی را شناسایی و غیرفعال کند. شب همان روز پیغامی روی سیستم مرکزی شرکت نورتون ظاهر شد که نوشته بود «لطفا حرف خود را پس بگیرید».
نورتون به آن پیغام جواب نداد و دوباره اعلام کرد که از کل اینترنت محافظت می کند.

بزرگ ترین هک در طول تاریخ

صبح روز بعد هیچ سیستمی در جهان به اینترنت متصل نمی شد و دنیای مجازی به صورت کامل از کار افتاده بود. این بزرگ ترین هک ثبت شده در تاریخ است هکر گمنام آن که البته با نام هایی چون ویلیام نپستر یا ساترال هم از او یاد می کنند اعلام کرد ویروسی در اینترنت پخش کرده که آن را از کار بیندازد.

او این کار را فقط برای رقابت با شرکت نورتون انجام داده تا دیگر هیچ شرکتی ادعای امنیت کامل نکند. هکر گمنام، شب همان روز اعلام کرد فقط به خاطر اینکه می خواهد تنها دخترش در آینده دنیای شادتری داشته باشد اینترنت را دوباره راه اندازی می کند ولی ویروس را فقط غیرفعال می کند و اگر روزی دوباره لازم شد آن را فعال خواهد کرد. تا به امروز حدود ۴۰ درصد از ساختار این ویروس شناخته شده ولی هیچ کس قادر به حذف آن نبوده است.

این ویروس هنوز وجود داره و اگر روزی کسی بتونه دوباره فعالش کنه کلا باید با اینترنت خداحافظی کنید 😐

برچسب ها
اتفاق افتاد بزرگ تاریخ ترین چگونه چند در سال طول کجا کی هک هکر و

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن