اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی پسورد

گذرواژه تان را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

افزودن سوال

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی چریکی

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی چریکی

با سلام
ما برای حرفه ای تر شدن شغلمان و فروش بهتر اجناس یا ارائه خدمات باید به بهترین نحو بازاریابی قوی ای داشته باشیم و برای به موفقیت رسیدن در این زمینه باید اصولی بازاریابی رو یاد بگیریم و همین طور از روش های نو و مدرن بازاریابی استفاده کنیم به همین دلیل در این دانستنی میخوایم با هم تفاوت بازاریابی سنتی و پارتیزانی رو مرور کنیم :
بازاریابی سنتی میگه اگر میخوای برای کسب و کارِت بازاریابی انجام بدی، باید براش پول سرمایه گذاری کنی اما بازاریابی چریکی میگه میتونی پول سرمایه گذاری کنی اما این کار واقعا لازم نیست! سرمایه گذاری اصلی تو باید زمان، انرژی، ابتکار و خلاقیت باشه.
بازاریابی سنتی بیشتر به میزان فروش تأکید داره اما بازاریابی چریکی بیشتر بر سود تأکید داره یعنی مهم نیست که چقدر می‌فروشید بلکه این مهم هست که از هر فروش چقدر سود می‌کنید!
هزینه جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی هست و بازاریابی چریکی هم بر همین اصل تاکید داره، یعنی بیشتر تمرکز در بازاریابی چریکی بر این هست که اگر مشتریانی پیدا کردید سعی کنید فروش هایی دوباره و دوباره به اونها داشته باشید، سعی کنید باز هم بیشتر بفروشید و فروش های بزرگ تری به اونها داشته باشید. در نتیجه اگر محصولات و خدمات شما برای مشتریان مفید بوده باشه و اونها از روند کار شما و خرید خودشون رضایت داشته باشند و لذت برده باشند، برای شما به صورت رایگان بازاریابی انجام میدن و کسب و کار فیزیکی یا اینترنتی شما رو به خانواده، دوستان، همکاران، خویشاوندان و … معرفی میکنند. شما هم میتونید از اونها بخواید که این کار رو براتون انجام بدن و به احتمال زیاد اونها کسب و کار شما رو به افرادی که میشناسند معرفی خواهند کرد.
در بازاریابی چریکی کسب و کار شما به صورت تصاعدی رشد میکنه. یعنی با فروش مجدد به مشتریان سابق، افزایش تعداد معاملات، بزرگتر کردن معاملات، و بهره برداری از قدرت ارجاع (تبلیغ و بازاریابی رایگان برای کسب و کار شما توسط مشتریان قدیمی)، سود حاصله از معاملات شما افزایش پیدا میکنه و کسب و کار شما هر روز بزرگتر میشه. تفاوت ها فقط به همین ها ختم نمیشه و تفاوت های دیگری هم بین بازاریابی سنتی و بازاریابی پارتیزانی وجود داره.
تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی چریکی

                          تبلیغات پارتیزانی چریکی باغ وحش

بازاریابی چریکی در اینترنت

همانطوری که بعضی از روش های بازاریابی اینترنتی از همون روش های بازاریابی سنتی الهام گرفته شده و برخی از روش های بازاریابی اینترنتی همون روش های بازاریابی سنتی هستند که در اینترنت بکار برده میشوند، بازاریابی چریکی هم فقط مختص اینترنت نیست و برای اینترنت ابداع نشده اما میشود در اینترنت هم از این روش بازاریابی به خوبی استفاده کرد.
 تعریف مختصر و مفید بازاریابی چریکی یعنی اینکه با حداقل امکانات حداکثر نتایج رو بدست بیارید و حالا فرقی نداره که بخواید این کار رو در دنیای واقعی انجام بدید یا در دنیای مجازی و اینترنت.
جی کنراد لوینسون (Jay Conrad Levinson) میگه بین تمامی روش های بازاریابی چریکی مثلا تبلیغات خیابانی، ارسال نامه از طریق پست، اینترنت و … چیزی که بهتر از همه نتیجه میده، مجموعه ای از ابزارهای مختلف هست که در کنار هم به کار برده میشوند. پس اینترنت فقط یکی از این ابزارهاست.
ایده های خودتان در مورد بازاریابی چریکی را برای ما بفرستید تا اون ها رو به اسم خودتون منتشر کنیم..
منتظر ایده های خفنتون هستیم

درباره مهدی علیزادهمبتدی

مهدی علیزاده علاقه مند به نجوم، وب و فعالیت در زمینه های کد نویسی و وبمستری فعال در مجموعه سبک مدرن و تیم تولید محتوای تخصصی کامیلو

مرا دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

پایتخت معنوی ایران کجاست ؟ ( مشهد )

>