دانستی ها

چرا بریدگی کاغذ دردناک است

مطمئنا بریدن پوست دست با کاغذ یکی از دردناک ترین جراحت هاست. کاغذ در عین کوچک و نازک بودن درد بدی داره که به طور معمول به علت اینکه اغلب این بریدگی روی انگشت هاست و انگشت ها در حالت خم و راست شدن هستن، این بریدگی دیرتر بهبود پیدا می‌کنه و درش همچنان عذاب آور خواهد بود. در ادامه علت این امر رو خواهیم خوند. با سوال دات آی آر همراه باشید.

اگرچه بریدگی دست توسط لبه کاغذ اونچنان که باید و شاید به چشم نمیاد، اما همین جراحت بسیار جزئی منجر به درد شدیدی میشه که گاهی اوقات تحملش بسیار دشواره. حالا سوال این‌ جاست که چرا این جراحت، بدون حتی بریدن عمیق پوست، منجر به چنین دردی میشه؟

معلومه! اغلب انتهای عصب‌های شما دلیل این موضوع هستن؛ تعداد گیرنده‌های درد روی نوک انگشتانمون از تقریبا در هر نقطه دیگه ای از بدن بیشتر هستن که مطمئنا تا به حال هنگام برداشتن یک جسم داغ متوجه این مسئله شدید، اسم این گیرنده‌های انتهایی، عصب گیرنده هست و به مغز، دمای بالا، خطرات مواد شیمیایی، فشار و شکاف در پوست رو هشدار میدن.

به دلیل نازک بودن لبه کاغذ شکاف ایجاد شده با اون بشدت دردناکه. از طرفی چون برش به سرعت ایجاد میشه فرصت کافی برای مقابله با این تهدید از طرف بدن صورت نمی‌گیره. گذشته از اون به دلیل حرکت دست و خم شدن انگشت ها تا قبل از بهبودی کامل بریدگی درد همچنان باقیه.

توضیح علمی این مورد با مثالی ساده بیان میشه. اگه شما گیره کاغذ رو بین انگشتاتون قرار داده و با اون روی قسمت‌های مختلف بدن مثل صورت و یا پا بکشید درد احساس می‌کنید، اما اگه این عمل رو برای دومین بار تکرار کنید شناسایی مکان‌های درد برای شما راحت‌تر از قبله که علتش وجود گیرنده‌های عصبی درد زیاد در بدنه.

اگر این دلایل کافی نیست، پس به نکته بعدی توجه کنید: زخم های ایجاد شده توسط تیزی کاغذ سطحیه – اما نه خیلی سطحی؛ دکتر گلدباک میگه:«زخم کاغذ اونقدری عمیقه که لایه رویی پوست رو برداره، در غیر این صورت اصلا دردی نداره چون درون لایه اولیه پوست هیچ رشته عصبی ای وجود نداره.»

برچسب ها
چرا بریدگی با کاغذ برایمان دردناک است دردناک بودن بریدگی با لبه کاغذ درلیل دردناک بودن بریدگی کاغذ دلیل دردناک بودن بریدگی با کاغذ دلیل دردناک بودن بریدگی با لبه کاغذ کاغذ

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن