دانستی ها

چرا صدف ها صدای دریا می دهند ؟

اول از همه اینکه مهم نیست چرا صدف ها صدای امواج اقیانوس میدن مهم اینه که این صدا، صدای موج اقیانوس نیست!

پس این صداها که با گذاشتن صدف روی گوشمون می‌شنویم چیه و چه دلیلی داره؟

در واقع این‌ها صداهای محصور شده و گرداننده در وجود ما و اطراف ماست که چون خیلی خیلی آرام هستن در حالت عادی نمی‌شنویم. برای اینکه این صداها رو بشنوید احتیاج به یک وسیله تشدید کننده صدا دارین. راحت‌ترین وسیله اینه که با دهان خودتون یک O درست کنید و انگشت خودتون رو روی گلوی خودتون تکون بدین. حالا باید صداهایی شنیده باشید O رو بزرگتر و یا کوچکتر کنید تا صداهای متفاوت‌تری بشنوید. کاری که شما می‌کنید مثل این می‌مونه که با دهنتون یک تشدید کننده صدا درست کنید که در واقع صدا با ارتعاشات هوا در یک حفره باز ایجاد میشه. صدف‌های حلزونی که شما به آن گوش می‌دهید هم چیزی شبیه به همین مثاله.

در گذشته بعضی ها به اشتباه فکر می‌کردن که این بود که صدای دریا و باد توی صدف ثبت شده. یکی از نظریه های دیگر که طرفداران زیادی داشت این بود که ما وقتی صدف رو به گوشمان می‌چسبونیم، صدای گردش خون خودمون رو می‌شنویم. ولی این نظریه هم نادرسته. چون صدای گردش خون انسان فقط با گوشی های قوی پزشکی شنیده میشه. کارشناس ها میگن: صدای صدف و آوازی که از داخلش می‌شنویم، صدای جابه جایی هواست.

وقتی هوا در مسیر پر پیچ و صدف حرکت می‌کنه، صداهایی با تُن های مختلف ایجاد می‌کنه مثل اتفاقی که وقتی داخل فلوت، فوت می‌کنیم می‌افته.

این واقعیت که صدف‌های دریایی صدای اقیانوس و امواج میدن کاملا تصادفیه هر نوع تشدید کننده صدایی که مقابل گوشتون قرار بگیره دقیقا همین صدا رو ایجاد می‌کنه. به همین سادگی!

برچسب ها
به چه دلیل صدف صدای دریا می دهند به چه دلیل صدف ها صدای اقیانوس می دهند چرا در صدف ها صدای اقیانوس شنیده می شود چرا در صدف ها صدای دریا شنیده می شود؟ چرا صدف ها صدای اقیانوس می دهند صدف

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن