دانستی ها

چربی ها بعد از آب شدن کجا می روند؟!

آیا تا به حال این سوال براتون پیش اومده که پس از لاغر شدن بدن، چه اتفاقی برای چربی‌های اضافیش میوفته؟ آیا چربی‌های اضافی رو دفع می‌کنیم یا اونها از طریق تعرق از بدن خارج میشن؟ در ادامه، با پیشی همراه باشین تا بخونین بعد از لاغر شدن بدن، چه اتفاقی برای چربی‌های اضافی میوفته؟

دقت کردین که پس از مدتی، ضربان قلب بسیار بالا میره و نفس‌های شما تندتر میشه؟ این دقیقا زمانیه که بدن شما در حال سوزاندن چربی‌ها و تبدیلشون به کربن دی‌اکسید و آبه! پس زمانی که برای لاغر شدن بدنتون ورزش می کنین، حتما هوشیار باشید تا بدونید چه زمانی چربی‌ سوزی شما آغاز میشه!

محققان بیومولکولی در دانشگاه استرالیا، سفر اتم چربی‌های از بین رفته رو دنبال کردن. روبن میرمان و اندرو براون در تحقیقات خود به محاسبه چگونگی کم کردن وزن توسط انسان پرداختن.

سلول‌های چربی انسان به ذخیره تری‌گلیسیرید پرداخته که تنها از سه اتم کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده. حذف چربی‌های ناخواسته نیازمند باز کردن اتمها در مولکولهای تری‌گلیسیرید توسط فرآیندی موسوم به اکسیداسیونه.

محققان با پیگیری مسیر هر اتم در خارج از بدن دریافتن هنگامی که ۱۰ کیلوگرم چربی بطور کامل اکسیده میشه، ۸.۴ کیلوگرمش از طریق ریه‌ها به شکل دی‌اکسیدکربن خارج و ۱.۶ کیلوگرم باقی مانده به آب تبدیل میشه.

توضیحات در این زمینه که چگونه چربی به CO2 تبدیل میشه شامل واکنش های شیمیایی پیچیدست اما این امکان وجود داره که دانش جدید در نهایت کمک شایانی رو به دکترها، مربی ها و کارشناسان تغذیه کرده و اونها رو برای توسعه راه های بهتر یاری کنه.

نیازی نیست که برای کاهش وزن سرعت نفس کشیدنتون رو بالا ببرید. مطالعات دیگه نشون میده با چند نفس کوتاه پیش از حبس نفس (غواصی) میتونید به خواستتون برسید و از همه مهم تر اینکه CO2 تولید شده از تنفس برای کاهش وزن هیچ آسیبی به محیط زیست نمیزنه.

نتایج مطالعات نشون میدن چربی ها از طریق تنفس وارد هوا میشن و مابقی از طریق مایعات بدن دفع میشن و اگر رژیم اصولی رو دنبال کنین چربی ها کمتر به سایر نقاط بدنتون میرن و در اونجا ذخیره میشن.

شاید این موضوع به نظر شما عجیب بیاد، اما تنها شما نیستین که این حس رو دارین. اما توضیح اینکه چربی چگونه به کربن دی‌اکسید تبدیل میشه، نیازمند دانش شیمی بسیار پیچیده ایه، که همون دلیل عدم درک پزشکان از مقصد نهایی چربی‌ها پس از لاغر شدنه.

این دانش جدید ممکنه به مربی‌ها، پزشکان و متخصصان تغذیه کمک کنه تا روش‌های بهتری برای آب کردن چربی و لاغر شدن بدن پیدا کنن. حالا که میدونید چربی‌های اضافی چگونه از بدن شما خارج میشن، میتونید با هوشیاری بیشتری ورزش کنید و چربی‌های اضافی بدنتون رو خارج کنید!

برچسب ها
چربی بعد از لاغر شدن کجا می روند چربی ها بعد از آب شدن به کجا می روند چربی ها بعد از لاغر شدن به کجا می روند چربی ها بعد از لاغر شدن کجا می روند لاغر کردن

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن