دانستی ها

بلند ترین درخت دنیا

تا به حال با خود فکر کرده اید بلند ترین درخت دنیا در کجا قرار دارد و ارتفاع آن چقدر است…

زمانی که دو طبیعت شناس به نام های کریس اتکینز و مایکل تیلور به بررسی گروهی از درخت های واقع در پارک ملی ردوود کالیفرنیا پرداختند و متوجه شدند که این درخت ها از تمامی درختانی که تا به حال دیده اند بلند تر هستند.

بلندترین درختی که در حال حاضر در حال رشد کردن است Hyperion نام دارد و ارتفاعی برابر با ۱۱۵.۵۴ متر که در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۰۶ اندازه گیری شد به نامش ثبت شده است. این درخت که در سواحل پارک ملی ردوود واقع شده برای اولین بار توسط Chris Atkins و Michael Taylor که هر دو از کشور آمریکا هستند شناسایی شد.

اندازه گیری دقیق این درخت توسط دکتر Steve Sillett صورت گرفت و دو کاشفی که کمی قبل درباره ی آن ها گفتیم برای کمک به اندازه گیری بوسیله ی طناب از درخت بالا رفتند.

بلند ترین درخت دنیا

شایان ذکر است این درخت در دامنه ی کوه قرار گرفته و زمینی مسطح و آبرفتی محل زندگی او می باشد.

جالب است که بدانید کمی قبل تر از کشف درخت این دو کاشف در همین پارک ملی دو درخت دیگر پیدا کردند ولی به این اندازه بلند نبودند. ردوود به داشتن درخت های بلند و زیبایش معروف می باشد و به همین دلیل گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. پوشش گیاهی ردوود به گونه ای است که زمانی که وارد پارک می شوید گویی به دوران ما قبل تاریخ قدم گذاشته اید و این یکی از ویژگی هایش به حساب می آید.

در طول تاریخ این پارک ملی که به عنوان هم جنگل از آن یاد می شود، مورد هجوم چوب بُرها قرار گرفته که امروزه نیز هر از گاهی سر و کله شان پیدا می شود ولی با تمهیداتی که انجام شده شاهدِ کاهشِ قطع شدن این درختان عظیم الجثه و باستانی هستیم.

برچسب ها
Hyperion آمریکا ارتفاع بزرگ بلند پارک ترین درخت دنیا ردوود کالیفرنیا ملی

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن