دانستی هادسته‌بندی نشدهمذهبی

تایید معجزه شقّ القمر توسط ناسا

روزنامه ی کیهان در تاریخ ۱۴ / ۱۱/ ۱۳۸۲ صفحه ۱ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (و آن خبرگزاری هم به نقل از پایگاه خبری kuwait chat) نوشته است :  فضانوردان آمریکایی در آخرین تحقیقات زمین شناسی خود به این نتیجه رسیده اند که کره ی ماه در گذشته به دو نیم تقسیم شده و سپس در یک فعل و انفعال دوباره به هم پیوند خورده است . این مطلب که در یک میزگرد تلویزیونی و از زبان یک گروه فضائی اعلام گردید …

در تحقیقاتی که در مطالب ناسا (سازمان هوا و فضای امریکا) داشته اند ناسا سه نوع شکاف در ماه شناشایی کرده که عبارتند از:
شکافهای دایره ای که مال شهابها و سنگهای آسمانی است .
شکافهای مارپیچی که مال که دلیل آن هم یافته اند .
شکاف کمر بندی که نتوانشته اند توجیه علمی برای ان پیدا کنند .
این مطالب بخشی از سخنان دکتر بی آزار شیرازی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی بود که در این ماههنامه منعکس شده بود و ایشان گله مندند که چرا ما بر مطلب قرآن کار علمی نمی کنیم . “نشریه نسل پیش شماره آبان – آذر ۱۳۸۶ شمسی”

همچنین بخوانید : معجزه شقّ القمر

در روایات اسلامی آمده که کفار مکه از پیامبر اسلام (ص) تقاضا کردند برای صدق دعوی خود ماه را به دو نیم بشکافد و به او قول دادند که اگر چنین نماید به دین اسلام و صدق گفتار او ایمان خواهند آورد آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل (بدر) بود، پیامبر (ص) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته اند به آنها نشان بدهد تا ایمان بیاورند. خداوند دعای پیامبرش را اجابت کرد و سپس ماه به دو نیم شکافته شد، نیمی در کوه صفا و نیم دیگر در کوه قیقعان در مقابل آن قرار گرفت.

تایید معجزه شقّ القمر توسط ناسا

کفار مکه که در حال مشاهده این واقعه بودند گفتند که محمد (ص) ما را سحر کرده است، سپس گفتند اگر او ما را سحر کرده باشد نمی تواند همه مردم را سحر کند، ابوجهل گفت: “صبر کنید تا یکی از اهل بادیه بیاید و از او سئوال کنیم که آیا انشقاق ماه را دیده است یا نه، اگر تایید کرد ایمان می آوریم و اگر نه معلوم می شود که محمد (ص) چشمان ما را سحر کرده است.”

بالاخره یکی از اهالی بادیه به مکه آمد و این خبر را تصدیق کرد و آنگاه ابو جهل و مشرکان گفتند: “این سحر مستمر است.”
و آنگاه این آیات مبارک نازل شد : “اقتربت الساعه وانشق القمر …”
این موضوع پایان یافت و مشرکان ایمان نیاوردند.

تایید معجزه شقّ القمر توسط ناسا

در یکی از نشستهای دکتر زغلول النجار در یکی از دانشگاههای انگلیس، وی در خصوص معجزه شق القمر در صدر اسلام به دست پیامبر (ص) به عنوان یکی از معجزات پیامبر (ص) که توسط ناسا به اثبات رسیده است صحبت می کرد. در این میان یکی از حاضران که به اسلام خیلی توجه و اهتمام داشت به نام دیوید موسی بیتکوک “David Musa Pidcock” که در حال حاضر نیز رئیس حزب اسلامی بریتانیاست ماجرای مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد:
“هنگامی که می خواستم در مورد اسلام تحقیق کنم یکی از دوستانم ترجمه ای از قرآن کریم به زبان انگلیسی را به من هدیه کرد و من نیز به طور اتفاقی آن را باز کردم و اتفاقاً سوره قمر آمد. سپس شروع به خواندن کردم : “و ماه شکافته شد …” . وقتی به این جمله رسیدم از خود پرسیدم آیا واقعا ماه شکافته شده است؟ سپس با ناباوری کتاب را بسته و به کناری گذاشتم و از تحقیق در باره اسلام هم منصرف شدم و دیگر سراغ آن کتاب هم نرفتم.
روزی در مقابل تلویزیون نشسته بودم و طبق معمول شبکه بی بی سی را مشاهده می کردم، برنامه ای بود که در آن مجری با سه نفر از دانشمندان ناسا متخصص در علوم فضایی مصاحبه داشت. موضوع برنامه جنگ ستارگان و صرف میلیاردها دلار در این راه و اعتراض به این موضوع بود. مجری با بیان اینکه صدها میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند، دانشمندان را مورد انتقاد قرار داده بود و آنان هم با بیان مفید بودن این تحقیقات در مجلات کشاورزی و صنعت و غیره از این طرح ها دفاع می کردند.

تایید معجزه شقّ القمر توسط ناسا

مجری سپس سئوال دیگری را طرح می کند با این مضمون که “شما در یکی از سفرهای خود به ماه حوالی ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه کردید و تنها خواسته اید که پرچم آمریکا را بر روی ماه نصب کنید آیا این عاقلانه است؟” در جواب این گوینده دانشمند آمریکایی لب به سخن گشوده و می گوید که: “در آن سفر، هدف ما مطالعه ترکیب داخلی ماه بوده که بدانیم چه تشابهاتی با زمین دارد و در این زمینه به موضوع عجیبی برخورد کردیم که عبارت بود از یک کمر بندی از سنگها و صخره های تغییر شکل یافته که سطح کره ماه را به طرف عمق و به طرف سطح دیگر آن پوشانده بود و هنگامی که این اطلاعات را به زمین شناسان منتقل کردیم مایه شگفتی آنان شده و گفتند چنین چیزی امکان ندارد مگر آنکه ماه در مرحله ای از حیات خود به دو نیم تقسیم شده و سپس دوباره جمع شده باشد و به شکل اول بازگشته باشد و این نوار از صخره های تغییر شکل یافته نتیجه برخورد دو نیمه ماه در لحظه جمع شدن و به هم پیوستن دو نیمه آن می باشد.”

تایید معجزه شقّ القمر توسط ناسا

دیوید موسی بیتکوک سپس می گوید:”با شنیدن این مطلب از جای خود پریدم و گفتم این معجزه ای است که در ۱۴۰۰ سال قبل به دست پیامبر اسلام در قلب صحرا اتفاق افتاده و از عجایب روزگار این است که آمریکایی ها باید میلیاردها دلار خرج کنند تا آن را برای مسلمانان اثبات نمایند! بی شک این دین حق و حقیقت است .”

به این ترتیب سوره قمر سبب اسلام آوردن این شخص شد، پس از آنکه عاملی برای دوری او از اسلام شده بود و این خود از دیگر معجزات اسلام است.

برچسب ها
2 تایید NASA آمریکا اکرم القمر پیامبرص توسط دو رسول شقّ فضا ماه معجزات معجزه ناسا نصف نیم هوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن