سوال دات ای ار

ماده ای که هیچ گاه فاسد نمی شود

ماده ای که هیچ گاه فاسد نمی شود

عسل این خوراکی شیرین و طلایی که هرگز خراب نمی‌شود و سالیان سال می‌شود آن را مصرف کرد اگرچه با گذشت زمان تغییراتی در بافت و رنگ آن ایجاد می‌شود اما به دلیل فروکتوز موجود در آن تازگی‌اش حفظ می‌شود.

عسل جایگزینی طبیعی‌تر و سالم‌تر برای شکر است که سالهای زیادی در بسیاری از نقاط دنیا در آشپزی و طبخ غذاها مورد استفاده قرار گرفته است.

عسل جزو منابع فوق العاده انرژی و خوردنی شناخته شده ای برای کاهش خستگی است .
این ماده حاوی قندهای گلوکز و فروکتوز است و همچنین مقدار منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفات را در بدن افزایش می‌دهد. عسل سرشار از ویتامین B و C است.


این ماده به دلیل وجود فروکتوز با وجود شیرینی بسیار ترش نمی‌شود و کپک نمی‌زند در قرآن سوره‌ای به نام نحل مربوط به زنبور عسل و عسل است که اهمیت این ماده را نشان می‌دهد گر چه با گذشت زمان تغییراتی در بافت و رنگ آن ایجاد می‌شود اما به دلیل فروکتوز موجود در آن تازگی‌اش حفظ می‌شود.؛ جهت نگهداری احتیاج به یخچال ندارد و می توان در دمای اتاق آن را نگهداری کرد. برای همین است که بعد از مدتی به حالت شکلاتی درآمده و به اصطلاح عامیانه شکرک می زند.

خواص ضد میکروبی، ضد انگلی، ضد اسهال، تقویت شدید جنسی، تاثیرات بسیار مفید روی پوست صورت و بدن مخصوصا زنان، آرام بخشی روحی و جسمی و… بخش دیگری از خواص عسل طبیعی می باشد.