آیا خرید دامنه میتواند سود آور باشد؟

سلام
من جدیدا با این مورد که میتونیم دامنه ها رو از سایت های مختلف خریداری کنیم و اون ها رو نگه داریم تا یک شرکت یا شخص اون دامنه رو تقاضا بکنه و چون ما اون رو خریدیم با ما تماس بگیره و بخواد که دامنه رو از ما خریداری بکنه و در این زمان ما بتونیم این دامنه ها رو با قیمت خیلی بالاتر به اون شرکت یا شخص بفروشیم.
آیا این کار شدنیه؟ آیا از نظر شرعی مشکلی نداره یا مثلا به عنوان احتکار محسوب نمیشه؟ و آیا اصلا توی این کار سودی هم هست یا نه فقط یک کار بی ارزشه و احتمال اینکه از ما خریدی بشه کم هست؟!

یک نظر

  1. سلام خدمت شما دوست عزیز
    با توجه به بیشتر شدن قدرت اینترنت در جهان، ممکن هست شما هم به فکر کسب درآمد با اینترنت افتاده باشید و این شغل ها میتونن مفید باشن چون شما میتونید توی خواب هم با اون ها درآمد داشته باشید.

    در مورد خرید و فروش دامنه ها هم باید بگم این کار قدیم خوب و پردرامد بود و حتی ما مورد داشتیم که یکی از دوستان دامنه دات کامی رو خریده بودن و بعد از مدتی اون رو به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان که قیت واقعا زیاد و بالایی هست فروخته بودن ولی خب الان پس دامنه های زیادی وارد بازار شدن که میتونن بازار شما رو خراب کنن. از این جهت که اگر اسم اون شرکت خواهان دامنه شما شرکت سبک مدرن باشه میتونه دامنه sabcmodern.net یا io, app, org یا موارد دیگه رو خریداری بکنه که قیمت های پایینی دارند و دامنه شما رو روی دستتان بگذارن.

    از نظر شرعی هم طبق فتوای مقام معظم رهبری اگر جنسی که شما در حال فروختن اون به قیمت بالا هستید نیاز واجب اون شخص حقیقی یا حقوقی باشه و شما اون رو با قیمت نامتعارف و بیشتر از حد معمول بفروشید مشکل داره و اون پول حرام هست. اما از این جهت که اون شرکت میتونه مثلا به جای خرید دامنه sabcmodern.ir از دامنه sabkmodern.ir  استفاده بکنه مشکلی وجود نداره و در کل اگر بخوایم بگیم این کار مشکلی نداره.

    در مورد احتمال خرید از شما هم باید بگم که درست هست که امکان خرید یک مقدار پایینه ولی اگر شما یک دامنه از بین ۵۰ دامنه رو بفروشید به نظرتون میتونه پول چند سال تمدید تمام اون ۵۰ دامنه باشه؟! منظورم این هست که حتی اگر درصد احتمال خرید از شما پایین باشه ارزش داره که شما اون رو خریداری کنید ولی خب نه الان شما باید این کار رو چند سال قبل انجام میدادید.

     

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن