تفاوت رنگ ها در طراحی وبسایت چه تاثیری دارند؟

با سلام
من یک طراح سایت هستم و البته هنوز نسبتا تازه کارم. برام خیلی مهمه که بتونم قبل از شروع کامل و استارت کاریم نکات روانشناسی توی طراحی سایت رو هم یاد بگیرم. خب قطعا یک سری از نکاتی که برای طراحی سایت وجود داره رنگ ها هستن و من هم در این مورد جستجو هایی کردم ولی میخواستم اگر کسی به صورت تجربی موردی داره بهم بگه که از چه نوع رنگ هایی باید استفاده کنم؟ و این رنگ ها رو در چه جاهایی به کار ببرم میتونم مشتری بیشتری برای اون سایت بگیرم؟!

یک نظر

  1. سلام به شما دوست عزیز

    رنگ ها یکی از مهم ترین موارد در طراحی سایت، بنر های تبلیغاتی و… هستند که تاثیر بسیار زیادی بر روی ضمیر ناخودآگاه و آگاه مشتریان دارند. رنگ ها میتوانند در میزان اعتبار بخشی، میزان ماندن در سایت، رفتن به لینک های دیگر و ادامه دادن به خواندن یک مطلب و همچنین به خرید های سایت نقش بسزایی داشته باشند.
    به عنوان مثال اگر شما یک وبسایت برای فروش کالا های مختلف فروشگاهی دارید بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که در بخش هایی تند باشند و در بخش هایی نیز آرامش بخش و نماد هوشیاری و انتخاب درست. شاید به تبلیغات پفک ها و خوراکی هایی مانند این دقت کرده باشید؛ این شرکت ها معمولا از رنگ هایی استفاده میکنند تا مشتریان سریعا اجناس را بخرند و نوش جان کنند. اما در برخی محصولات نیاز است تا ابتدا مشتریان احساس رضایت از خرید کنند و به آن ها رنگ هایی داده شود تا حس کنند انتخابی هوشمندانه انجام داده اند.

    رعایت تمامی این موارد به ظاهر ساده فقط و فقط توسط یک طراح حرفه ای انجام می شود و شاید در نظر خیلی ساده بیایند اما در طولانی مدت قطعا تاثیرات بسیار زیادی را بر روی کسب و کار شما می گذارند.
    امیدوارم مفید بوده باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن