در ایام امتحانات چه کار هایی را باید انجام دهیم؟

سلام و وقتتون بخیر
اگر میشه یک مقدار در مورد کار هایی که باید قبل از امتحانات انجام بدیم بگید و البته کار هایی که نباید انجام بدیم. مخصوصا بحث خوراکی ها رو اگر میشه توضیح بدین
ممنون

 

یک نظر

  1. سلام
    برای اینکه در فصل امتحانات بتوانید نتایج بهتری را به دست بیاورید نیاز هست تا یکسری از موارد رو رعایت کنید. شاید برخی از این موارد مقداری خسته کننده باشند اما میتوانند کمک های بسیاری به آن بکنید. در ادامه به صورت لیست وار به آن ها اشاره خواهیم کرد:

    1. سعی کنید زمانی را به ورزش اختصاص دهید. ورزش میتواند به مغزتان خون رسانی کنید. این ورزش باید هم در صبح انجام شود و هم در عصر و برای آنحداقل ۱۰ دقیقه صبح ها و ۱۰ دقیقه عصر ها زمان در نظر بگیرید. این نکته را هم فراموش نکنید که در مدت امتحانات نباید از ورزش های سنگین و خسته کننده استفاده کنید.
    2. سعی کنید میوه ها را در وعده های عصرانه و میان وعده ها جای دهید. میوه ها میتوانند به رسیدن اکسیژن به بدنتان کمک کنید. از میوه های مفید میتوان به انار، سیب، پرتقال و لیمو اشاره کرد. به طور کلی میوه هایی که رنگدانه های بیشتری دارند منبع آنتی اکسیدان اند و میتوانند مفید باشند.
    3. سبزیحات نیز بسیار مفید اند. سبزیحات میتوانند سیستم گوارشی شما را پاکسازی کنند و بدنتان را سر حال بیاورند. علاوه بر آن سبزیجات آب کافی را برای بدن فراهم میکنند و فیبر موجود در آن ها برای بدن شما بسیار مفیداست.
    4. یکی از اشتباهاتی که بیشتر دانش آموزان و یا دانشجویان آن را انجام میدهند بیدار ماندن شب قبل از امتحان است. این کار به هیچ عنوان توصیه نمیشود زیرا به اضطراب و عدم تمرکز شما منجر میشود. شما برای شب قبل از امتحان و یا هر شبی حداقل باید ۷ ساعت خواب کامل داشته باشید.
    5. سعی کنید زمان های صرف میان وعده های خود را تغییر دهید. خوردن صبحانه را برای خود اجباری کنید زیرا خوردن صبحانه میتواند به شما کمک زیادی در فهم دروس بکند. برای زمان خوردن وعده های اصلی غذایی نیز قبل از طلوع آفتاب برای صبحانه و قبل از غروب برای شام توصیه میشود. برای میان وعده ها نیز همان طور که گفته شد سبزیحات، میوه ها و مقدار کمی خشکبار استفاده کنید.
    6. اگر از استرس زیاد رنج میبرید و برای رفع آن از مواد قندی استفاده میکنید توصیه میشود شیر و لبنیات را جای گزین آن کنید. خوردن نوشابه های گاز دار، فست فود ها و سیب زمینی سرخ کرده در فصل امتحانات ممنوع است و میتوان آسیب های جدی به درس خواندن شما بزند.
      امیدوارم به توصیه های بالا دقت کرده و به آن ها عمل کنید تا نتایج بهتری را در امتحانات خود کسب کنید به امید موفقیت روز افزون یکایک فرزندان ایران زمین..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن