دی ان ای برند چیه؟ میشه در موردش و عناصر اصلیش اطاعاتی بهم بدین
ممنون
۲ نظرها
سلام
بطور کلی DNA برند ، واژهای که است که در زمان مطالعه مطالب تخصصی در حوزه مدیریت برند با آن مواجه میشویم. این واژه که از علم پزشکی به دنیای مدیریت وارد شده است ، سعی به بیان عناصر سازنده برند داشته و جوهره و معنای وجودی برند را بررسی مینماید.
در واقع DNA برند ترکیبی از سه عنصر اساسی است :
۱- علل بوجود آمدن برند
۲- چیزی که سبب شده که این علل در کنار هم باقی مانده و همچنان برند را پابرجا نگه دارند.
۳- اهداف بلندمدت برند
DNA برند یکی از اصطلاحاتی است که طی سال های اخیر در ادبیات برند وارد شده است و مانند بسیاری از اصطلاحات مفهومی، هدفش تعمیق نگاه بازاریاب یا استراتژیست برند به مفهوم برند از دیدگاهی متفاوت است. از آنجا که در کتب آکادمیک برندینگ تعریف جامع و صریحی از DNAبرند ارائه نشده است، لذا برداشت های متفاوتی از این موضوع وجود دارد.بعقیده کاتلر(۲۰۱۰)، DNA برند نشان دهنده هویت و شخصیت شرکت است و موقعیت منحصر به فردی که در طول عمر آن ایجاد می شود را طبقه بندی می کند.DNA برند ، ماهیت اصلی و ارزش اصلی است که می تواند احساس شود و سازمان را بصورت متفاوتی از دیگر رقبا متمایز می کند.در تعریفی دیگر DNA برند یعنی اجزای منحصر به فرد یک برند و کلید شروع ارائه منسجم فرایندهای خدمات برند محور میباشد. اجزای DNA برند شامل چشم انداز، ماموریت برند، ارزش های برند، تعهد برند، جایگاه برند و شخصیت برند می باشد
سلام
بطور کلی DNA برند ، واژهای که است که در زمان مطالعه مطالب تخصصی در حوزه مدیریت برند با آن مواجه میشویم. این واژه که از علم پزشکی به دنیای مدیریت وارد شده است ، سعی به بیان عناصر سازنده برند داشته و جوهره و معنای وجودی برند را بررسی مینماید.
در واقع DNA برند ترکیبی از سه عنصر اساسی است :
۱- علل بوجود آمدن برند
۲- چیزی که سبب شده که این علل در کنار هم باقی مانده و همچنان برند را پابرجا نگه دارند.
۳- اهداف بلندمدت برند
DNA برند یکی از اصطلاحاتی است که طی سال های اخیر در ادبیات برند وارد شده است و مانند بسیاری از اصطلاحات مفهومی، هدفش تعمیق نگاه بازاریاب یا استراتژیست برند به مفهوم برند از دیدگاهی متفاوت است. از آنجا که در کتب آکادمیک برندینگ تعریف جامع و صریحی از DNAبرند ارائه نشده است، لذا برداشت های متفاوتی از این موضوع وجود دارد.بعقیده کاتلر(۲۰۱۰)، DNA برند نشان دهنده هویت و شخصیت شرکت است و موقعیت منحصر به فردی که در طول عمر آن ایجاد می شود را طبقه بندی می کند.DNA برند ، ماهیت اصلی و ارزش اصلی است که می تواند احساس شود و سازمان را بصورت متفاوتی از دیگر رقبا متمایز می کند.در تعریفی دیگر DNA برند یعنی اجزای منحصر به فرد یک برند و کلید شروع ارائه منسجم فرایندهای خدمات برند محور میباشد. اجزای DNA برند شامل چشم انداز، ماموریت برند، ارزش های برند، تعهد برند، جایگاه برند و شخصیت برند می باشد