چرا برزنت بار کامیون ها باد می کند؟

چجوری میشه بار کامیون ها رو بست که پوشش برزنتی ای که روی بار می بندیم باد نکنه؟ اصلا دلیل اینکه این اتفاق میوفته چیه؟ آیا ترفند خاصی برای این مورد وجود داره؟

 

یک نظر

  1. با سلام خدمت شما دوست عزیز
    ما توی فیزیک مبحث فشار رو داریم که خلاصه تعریف اون میشه تعداد ضرباتی که مولکول های هوا به جسم دورشون میزنن (مثلا در یک متر مکعب و با تعریفی نسبی در مورد بعضی از قضیه ها).
    در زمینه اتفاقی که برای برزنت کامیون ها میوفته و کاملا طبیعی هم هست همین موضوع فشار مشاهده میشه. اتفاقی که برای برزنت بار کامیون ها میوفته این هست که وقتی کامیون با سرعت شروع به حرکت میکنه فشار بالای بار کم میشه (اگر بخوایم خیلی ساده بگیم چون سرعت زیاد هست و مولکول های هوا وقت ضربه زدن به برزنت رو پیدا نمیکنند) ولی فشار زیر برزنت به دلیل محکم بسته شدنش همون زیاد هست و به اندازه همون فشار معمولیه. به همین دلیل یکی شدن فشار در دو قسمت یعنی زیر و بالای برزنت باعث میشه که تا جایی که ممکن هست پوشش بالا بره.
    در مورد موضوعی هم که گفتید مشکل از بستن بار شما هست باید گفت که این امر یک پدیده طبیعیه و شما کارتون رو درست انجام داده و میدید. این موضوع هم نباید شما رو نگران کنه، فقط باید حواستون باشه که پوشش رو به اندازه کافی محکم بکنید تا در وسط راه کنده نشه
    امیدوارم مفید بوده باشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن