اراده به چه بخش هایی تقسیم می شود؟

سلام

ممنون میشم در مورد انواع اراده و این که قدرت نه گفتن داخل کدوم بخش اون قراره میگیره یک مقدار توضیح بدید. ممنون از سایت خوبتون

 

یک نظر

  1. با سلام خدمت شما دوست عزیز

    کیلی مک گونیگال نویسنده کتاب اراده غریزی در این مورد میگه:

    ما در واقع دو ذهن داریم؛ ذهن اول بر طرف کننده نیاز های غریزی ما هست و وقتی ما روی اون تمرکز میکنیم معمولا کار هایی رو انجام میدیم که با اهداف بلند مدت ما در زندگی هم خوانی ندارند. و ذهن دوم بر عکس اولی بر روی اهداف بلند مدت تمرکز داره و ما رو به اینکه اهداف بزرگ تری هم وجود داره و باید برای رسیدن به اون ها از چیز هایی دست کشید راهنمایی می کنه. وقتی ما از ذهن دومی بیشتر کمک میگیریم و از اون استفاه می کنیم خیلی دوست داریم  تا خودمون رو در آینده شاد و خوشحال و موفق ببینیم.
    اکثر مردم فکر میکنند که اراده یعنی نه گفتن به خواسته های کوتاه مدت و یا همون ذهن اولی ولی ما در واقعیت سه نوع اراده داریم :
    ۱. اراده مقاومت محور: این نوع از اراده تصور بیشتر ما ها از این ویژگی اخلاقی هست؛ یعنی توانایی نه گفتن به اهداف کوتاه مدت و نگه داشتن انرژی و زمان برای رسیدن به اهداف مهم تر که طولانی مدت هستند. در واقع این اراده شما در مقالب وسوسه های مختلف هست.
    ۲. اراده آینده: این اراده همون حسی در وجود شماست که بهتون میگه تو اهدافی داری و باید برای رسیدن ب اون ها یکسری کار های سخت رو انجام بدی!
    ۳. اراده ارزش : این نوع اراده توانایی زندگی کردن شما با ارزش هایی هست که براتون مهم هستند. مثل شما موقعی که ورزش می کنید این ارزش سلامتیه که به شما متمرکز شدن روی ورزش رو میده و باعث میشه که شما از اون لذت ببرید.

    نکته ای که مهم هست و لازمه بدونین اینکه تنها با داشتن اراده نوع اول یا همون مقاومت نمیتونید به تمام اهدافتون برسید و باید در کنار رشد دادن قابلیت نه گفتن در خودتون به دو نوع دیگه اراده هم توجه داشته باشید.
    اگر براتون انجام دادن کار هایی که با اهداف بلند مدتون در تضاد هستند مشکل هست میتونید یک چیزی رو به جای اون  استفاده کنید و یا جایگزین قرار بدید. و یا برای اینکه بتونید از انجام این کار ها که برای اهداف بلند مدتون مفید نیستند به اهداف بزرگ بلند مدت فکر کنید مثلا شما باید یالم و تندرست بمونید تا بتونین لذت مادر بزرگ یا پدر بزرگ شدن رو بچشید.

    امیدوارم بتونید تمامی این اراده ها رو در خودتون قدرت ببخشید و زندگی خوبی داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن