برای تبدیل مریخ به محل سکونت باید چه کرد؟

سلام
ما برای اینکه بتونیم زمان بیشتری برای حیات نسل بشر به اون بدیم نیاز داریم تا به هر شکلی شده از کره زمین مهاجرت کنیم و به یک سیاره دیگه روی بیاریم. و یکی از گزینه هایی که برای مهاجرت وجود داره سیاره مریخ هست.
سوال اینجاست که برای مهاجرت به این سیاره به چه موارد و کار های اولیه نیاز داریم؟ برای ایکه بتونیم حیات رو در این سیاره ادامه بدیم چه تغییراتی باید در اون ایجاد بشه؟

 

یک نظر

  1. سلام و وقت بخیر
    یکی از مهم ترین کار های اولیه برای حضور و سکونت در مریخ تهویه جو اون هست. همون طور که میدونید مریخ جو خیلی رقیقی داره و زندگی در اون مثل زندگی بالای یک کوه بسیار بلنده. به زبان ساده تر مولکول ها در هوای مریخ کمتر هستند.
    علاوه بر این یکی دیگه از مشکلات زندگی در مریخ سرد بودن اون هست. وقتی که مولکول ها در جو این سیاره کمتر هستند گرما هم کمتر خواهد بود( چون گرما برای انتقال نیاز به محیط مادی داره و باید در هوا مولکول هایی وجود داشته باشه)
    از این جهت اولین مهاجر هایی که مریخ خواهند رفت روبات ها خواهند بود که وظیفه اون ها تولید گاز های دود مانند و غلیظ از خاک مریخ هست. هدف از انجام این کار غلیظ کردن جو مریخ و گرم کردن اون به مرور زمان هست.
    این روبات ها سعی میکنن تا با فرستادن کربن دی اکسید موجود توی سنگ ها و کلاهک های یخی موجود روی سطح سیاره این کار رو بکنند و اون ها رو از حالت انجماد در بیارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن