برای شروع دیجیتال مارکتینگ چه کنیم؟

با سلام

من میخوام دیجیتال مارکتینگ رو برای کسب و کار خودم شروع کنم..
چه کار هایی لازم هست تا اول انجام بدم و بعد به صورت رسمی کار رو شروع کنم؟ من میدونم که دیجیتال مارکتینگ خیی مزیای زیادی داره و برای کارم خوبه اما نمیدونم از کجا شروع کنم! ممنون میشم کمکم کنین

 

یک نظر

  1. با سلام خدمت شما دوست عزیز
    من یک سری مطلب از قبل در این مورد نوشتم که براتون خلاصش رو اینجا میزارم، میتونید مطالعه کنید.

    قبل از هرکاری اهداف خودتان را بنویسید

    حتما این را شنیده اید که داسنتن و نوشتن اهداف قبل از هر کاری می تواند در سود دهی آن کار تاثیر مثبت داشته باشد. همیشه این مشکل وجود داشته است که بعضی از نتایج به دست آمده در تبلیغات انبوه و به دست آوردن نتابج در زمان های کم، مورد قبول نباشند. در اینجا باید به اهداف شما از ورود به آن بخش از دیجیتال مارکتینگ مراجعه کرد و دید آیا این بخش از نتایج جزو اهداف شما بوده است یا خیر.
    به عنوان مثال ممکن است هدفتان از سرمایه گذاری در بخش اینستاگرام مارکتینگ تنها این بوده باشد که اعتبار خودتان را در مقابل رقبا حفظ کنید. اگر این هدف شماست ابزار هایی که برای کار شما مناسب هستند متفاوت می باشند. اما اگر هدف شما از ورود به اینستاگرام این است که فروش محصولاتتان را افزایش دهید و به دنبال مخاطبانی هستید که صرفا برای شما پول آور باشند باید دقت داشته باشید که ابزار های انتخابی چه هستند.
    این موارد در تمام انواع دیجیتال مارکتینگ قابل مشاهده هستند و می توانید در انواع و روش های مختلف مشاهده کنید.

    بهترین روش را برای کسب و کارتان مشخص کنید

    توصیه من این است که همه چیز را روی کاغذ بنویسید و بعد با توجه به نیاز ها و مشتریانتان، بررسی کنید کدام بخش و رشته از دیجیتال مارکتینگ می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همیشه آن بخش هایی که بیشتر مورد توجه هستند بهترین روش ها نیستند و نباید خیلی به نظرات دیگران در خصوص بهتر بودن یک رشته دیجیتال مارکتینگ نسبت به دیگری توجه کرد. شما مسئول رشد کسب و کار خودتان هستید و تنها شمایید که بر تمام بخش های کسب و کارتان اشراف دارید. اگر قبل از این تجربه انتخاب راه های دیجیتال مارکتینگ برای یک کسب و کار را داشته باشید این مورد را بهتر درک خواهید کرد.
    انتخاب روش مناسب برای انجام بازاریابی باید با استراتژی مناسب خودش هماهنگ شود و با در دست گرفتن نقشه راه (که همان استراتژی و سیستم اصلی کار است) و سپس یک ابزار خوب در کنار آن همراه شود تا با سرعت هر چه بیشتر به سمت پیشرفت حرکت کنید. باید گفت که استفاده درست و به جا از ابزار های مختلف جهت دسترسی آسان تر و بالا بردن سرعت کار در واقع یک سرمایه گذاری است. شاید در ابتدای کار خرید اشتراک این ابزار ها و یا یاد گیری کار با آن ها برایتان مشکل باشد اما در نهایت بعد از گذر زمان می توانند برای شما سود آوری بالایی داشته باشند. (البته ابزار های رایگان خوبی نیز برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارند ولی شاید لازم باشد تا برای توسعه بخش های خاص کسب و کارتان و رسیدن به اهدافتان از ابزار های غیر رایگان هم استفاده کنید)
    در آخر هم باید گفت شاید دو مرحله اصلی ای که گفته شد خیلی ساده به نظر برسند اما نکات بسیار مهم هستند که می توانند به شما کمک های بسیاری بکنند. برای این که با هر کدام از ابزار ها و روش ها بیشتر آشنا شوید می توانید آن ها را در گوگل سرچ کنید و جداگانه در باره هر کدام مطالعه کنید و با داشتن اطلاعات بیشتر بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن