برای ضدعفونی کردن آب زالو ها چه کنیم؟

سلام
من به تازگی وارد کار پرورش زالو شدم و به قولی توی این کار تازه وارد هستم. توی چند روز اخیر تعداد زالو هایی که دارند میمیرند زیاد شده و من دلیل اون رو نمیدونم فکر میکنم که آب آلودگی داره و زالو هام دارن از بیماری تلف میشن. آیا راهی برای ضد عفونی کردن آبشون هست یا نه؟ چطور میتونم این کار رو بکنم؟
آیا موادی که برای این کار توصیه میشن شیمیایی هستن یا طبیعی؟ اگر طبیعی موردی هست بگید تا اول اون رو امتحان کنیم و اگر جواب نداد از شیمیایی ها.
ممنون از سایت خوبتون

 

یک نظر

  1. سلام
    برای این کار شما میتوانید از نمک های ید دار یا همان نمک دریا استفاده کنید ید باعث میشود تا آب زالو های شما ضدعفونی شود و اگر بیماری ای درون آن وجود دارد خنثی شود. البه لازم به ذکر است که شما باید هر چند وقت آب آن ها را عوض کنید که این مدت زمانی به تعداد زالو ها و حجم آبی که درون آن هستند متغیر است.  مقدار نمکی که باید به آب بدون کلر خود اضافه کنید به ازای هر ۱۰ لیتر یک گرم است و همین مقدار برای ضدعفونی کردن کافیست.
    مواد ضدعفونی کننده مانند نمک بیشتر برای ضدعفونی کردن خود زالو ها میباشند تا بیماری هایی که احیانا بر روی پوست آن ها وجود دارد از بین برود.
    علاوه بر نمک شما میتوانید از عسل استفاده کنید. عسل نیز خاصیت آنتی باکتریال دارد و برای این کار مناسب است.
    برای استفاده از عسل هم در هر یک لیتر آب از یک قطره عسل استفاده کنید.
    اگر مشکل شما با این دو مورد حل نشد و روند فوت زالو ها همانطور رو به رشد در حال ادامه دادن بود مواد شیمیایی را وارد عمل کنید و از قرص های نیتروپرانتوئین و کپسول داکسی سایکین  استفاده کنید. برای استفاده از این کپسول به ازای هر ۳۰ لیتر آب یک عدد و ۵ عدد قرص نیتروپرانتوئین استفاده میشود. اگر رنگ آب شما بعد از استفاده از این قرص ها زرد شد نگران نباشید و شما میتوانید از آن آب استفاده کنید.
    امیدوارم مفید بوده باشد

     

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن