برای مصرف کمتر آب چه کنیم؟

وقت بخیر
میشه راه هایی برای کم کردن قبض آب و همین طور صرفه جویی در مصرف اون رو بگید؟
من هزینه های هنگفتی رو برای قبوض آب پرداخت میکنم و به دنبال راهی برای کم کردن اون هستم. البته این مورد که جان آب در خطر هست هم در ذهنم وجود داره و میخوام ر مصرف اون هم کمکی به هم وطن های خودم بکنم.
ممنون از راهکار هاتون

یک نظر

  1. سلام دوست عزیز
    برای اینکه بتونید مصرف آب را کاهش بدید از روش های زیر بهره بگیرید:

    1. استفاده از سرشیری های بیشتر کننده فشار
      این قطعات بر سر شیر های خانه و یا حیاط بسته میشوند و به کمک وارد کردن هوا به داخل آب از میزان دبی شیر کم کرده و به جای آن فشار آب را بالا تر میبرند. این مورد یعنی سرشیری های مناسب میتواند تا ۶۰% در مصرف آب صرفه جویی کند.
    2. استفاده از دوش های کم مصرف
      نوع کاربری این دوش ها نیز مانند سر شیری های بالاست. این دوش ها منفذی برای ورود هوا با داخل آب دارند و باعث میشوند تا بتوانید حمامی لذت بخش تر داشته باشید و در عین حال آب کمتری هدر شود.
    3. کم کردن حجم مخزن فلاشتانک
      فلاشتانک ها معمولا مخزنی بزرگ دارند تا بتوانند در هر شرایطی سنگ توالت را پاک کنند. از این جهت شما میتواند بطری نوشابه ای را از آب پر کنید و آن را در مخزن فلاشتانک خود قرار دهید. این کار باعث میشود تا از میزان حجم مخزن ۱.۵ لیتر کم شود. ( البته معمولا برای فلاشتانک هایی که در داخل خانهها نصب میشوند تا دو عدد بطری مشکلی به وجود نمی آید و مناسب است.)
      اگر از توالت های فرنگی استفاده میکنید میتوانید مخزن فلاشتانک آن را به فلاشتانک های دو زمانه تغییر دهید. این فلاشتانک ها برای صرفه جویی در مصرف آب مناسب اند و دو حالت ۹ و ۳ لیتری دارند.
    4. اگر از نظر مالی میتوانید برای صرفه جویی در مصرف آب هزینه کنید توصیه من به شما خرید یک دستگاه کارواش است. شما علاوه بر استفاده در زمینه شست و شوی خودرو میتوانید از این ابزار برای تمیز کردن حیاط خانه و یا مواردی از جمله راهرو ها، کف خانه و یا پارکینگ، استرخ ها و یا حوض ها و.. استفاده کنید. کارواش ها با مصرف کمتر آب و بالا بردن فشار آب باعث میشوند تا شما در زمان و هم چنین مصرف آب صرفه جویی کنید. ( این نکته را فراموش نکنید که اگر شما با شیلنگ معمولی حیاط خانه خود را در مدت ۳۰ دقیقه می شویید میتوانید به کمک کارواش این زمان را به ۱۰ دقیقه کاهش دهید و این یعنی ۲۰ دقیقه نیز در زمان مصرف آب صرفه جویی شده است.)

    امیدوارم مفید بوده باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن