تفاوت دو نامی که برای تصاویر وردپرس میگذاریم چیست؟

سلام و وقت بخیر

کار من تولید محتوایت و معمولا هم با وردپرس کار میکنم. ما برای اینکه محتوا سئو بهتنری داشته باشه و مخاطبین بیشتر از اون لذت ببرن باید تصاویری رو به مطلب اضافه کنیم و خب برای اضافه کردن تصویر باید چند تا فیلد رو در مورد اون تصویر پر کنیم.
حالا سوال من این هست که چرا وردپرس برای هر تصویر دوبار فیلد نام رو قرار داده آیا اون دو فیلد برای تکرار نام تصویر هستن و یا با هم فرقی میکنن؟ لازم هست که هر دو فیلد رو پر کنیم؟!

ممنون از راهنمایی هاتون

یک نظر

  1. سلام وقت شما هم بخیر
    سئو یکی از مباحث بسیار مهم در وردپرس است و انجام تمام و کمال آن لازم است تا بتوانیم از مزایای سئو در بازاریابی و موارد دیگر که به صورت مفصل در مقاله “سئو چیست و چرا مهم است؟” توضیح داده شده استفاده بکنیم. یکی از مواردی که در سئو بسیار مهم میباشد اینست که شما برای مطلبتان تصویر شاخصی قرار بدهید که به صورت پیشفرض این بخش در سمت چپ صفحه قرار گرفته است.(در صفحه “افزود یک مطلب”)
    شما با آپلود کردن یک تصویر نیاز دارید که دو نام، یک توضیح و یک متن جایگزین برای آن قرار دهید. هر کدام از این فیلد ها در چه مکانی کاربرد خواهند داشت؟!

    1. فیلد نام:
      عبارتی که در این فیلد وارد می کنید به عنوان نامی برای خود آن تصویر استفاده خواهد شد. به عنوان مثال اگر شخصی در گوگل در جستجوی تصاویر باشد و از تصویر شما لذت ببرد و قصد دانلود آن را داشته باشد با کلیک بر روی توضیحات بیشتر نامی که برای تصویر نمایش داده خواهد شد عبارت وارد شده در این فیلد است.
    2. فیلد نام دوم:
      این فیلد یک فیلد اختیاری است. و استفاده از آن برای تصاویری که در داخل متن مطلب شما قرار میگیرند لازم است. نامی که شما در این جا مشخص میکنید نامی است که برای عکس نوشته میشود و در تصاویر داخلی (داخل مطالب) در زیر خود تصویر نمایش داده میشوند.
      لازم به ذکر است که در بعضی قالب های وردپرس افزودن این نام برای تصاویر شاخص نیز با اهمیت است پس به نوع قالب خود نیز دقت کنید و اگر هم نمیدانید که قالب نصب شده بر روی سایت شما نیاز به افزودن این نام دارد یا خیر یک مطلب را به عنوان تست قرار دهید تا از این موضوع با خبر شوید.
    3. متن جایگزین:
      این متن در زمانی که تصویر شما به هر صورتی پاک شده باشد و یا در نمایش آن خطایی ایجاد شود به جای تصویر نمایش داده خواهد شد و از به هم ریختگی صفحه جلوگیری میکند. علاوه بر این سعی میکند که به کاربر بفهماند که تصویر از دست رفته حاوی چه موضوعی بوده است و هدف از قراردادن آن در این مکان چه بوده.
    4. توضیح:
      شما در این بخش توضیحی را برای تصویر مینویسید که در جستجو های تصویری کمک بسیاری به جذب مخاطبینتان خواهد کرد. این توضیحات در این بخش استفاده خواهند شد.

      به طور کلی افزودن تمامی این بخش ها به تصویر به شما در سئو کردن سایتتان و همین طور جذب کاربر کمک بسیاری میکند و توصیه من به شما این است که از هیچ کدام دریغ نکنید چون همیشه این امکان وجود دارد که تصویر شما پاک شود و یا مشکلی برای آن به وجود بیاید و یا برای استفاده از توضیحات باید بدانیم که اخیرا استفاده از جستجو های تصویری امار بیشتری را گرفته است و این نیاز را ایجاد میکند که شما از بخش توضیحات استفاده بهینه تری بکنید.
      موفق و پیروز باشید..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن