در صفحه های فرود چه چیز هایی باید قرار بگیرند؟

سلام

میشه در مورد نکاتی که باید توی صفحات فرود رعایت بشه توضیحاتی بدین؟
من برام سوال پیش اومده که نکات مهم در طراحی صفحه فرود چی هستن؟
ممنون

یک نظر

  1. با سلام خدمت شما دوست عزیز

    اول از همه بهتره بدونیم صفحه فرود کجاست و چی هست؟ صفحه فرود به صفحه اولیه هر سایت گفته می شود که معمولا مردم با جستجوی سایت شما در گوگل به آن وارد می شوند (صفحه خانه).

    چندین نکته در طراحی صفحه فرود وجود دارند که لازم است حتما آن ها را بدانید.

    هماهنگی تم رنگی این صفحه با تم سایت

    صفحه های فرود باید با تم سایت شما هماهنگ باشند. به عنوان مثال اگر لوگوی شما بنفش و سبز است باید سعی کنید در این صفحه نیز از همین دو رنگ بهره بگیرید و به گونه ای ترتیبشان را قرار دهید که بتوانند جلوه خوبی به وجود بیاورند. (البته در ادامه خواهیم گفت که گاهی نیز بهتر است از رنگ های متفاوت استفاده کرد.)

    طراحی نسبتا خلوت

    معمولا صفحه های فرود خلوت تر هستند این نکته نیز از نظر روانشناسی ثابت شده که مردم زمانی که با صفحه ای با دو طرف خالی مواجه می شوند ذهن های خود را بیشتردرگیر مطالب وسط صفحه می کنند و در واقع تاثیر جملاتی که در صفحه نوشته شده است بالا می رود.
    این نکته را هم فراموش نکنید که این موارد حتی در بقیه قسمت های سایت نیز قابل توجه است و اگر صفحه ای دارید که لازم است مخاطب توجه بیشتری به آن داشته باشد می توانید از این نکته استفاده کنید.

    همه چیز در صفحه فرود لازم به ذکر نیست

    بعضی از طراحان به اشتباه در صفحه فرود تمامی موارد را ذکر می کنند. برای طراحی بهتر این صفحات

    باید به معرفی اجمالی پرداخت نه معرفی کلی. این معرفی های کوتاه می توانند به مطالب شما که در بخش معرفیتان یا معرفی تیم وجود دارند لینک داده شوند تا این صفحه حالت خلوت خود را از دست ندهد و جلوه خوب خود را داشته باشد.

    رنگ های صفحه فرود بسیار مهم اند

    رنگ ها در صفحه فرود بهتر است به گونه ای باشند که آرامش مخاطب را بالا ببرند. رنگ های ملیح و آرام می توانند بر روی اعصاب کاربران به گونه ای تاثیر بگذارند که آن ها برای ماندن در سایت شما و خواندن در مورد آن زمان بیشتری را اختصاص دهند.

    طراحی رابط کاربری مناسب

    برای طراحی سایت خوب و مخصوصا بخش صفحه فرود لازم است تا نکاتی از جمله ثبت نام راحت برای خبر نامه سایت و یا خود واژه ها و جملاتی که به کار برده می شوند صریح باشند و از استفاده کلمات درشت و دیر فهم پرهیز شود. بهتر است در این صفحه جملاتی استفاده شود که مخاطبین بتوانند با اولین بار خواندن آن ها تمام جان کلام را متوجه شوند.

    در این باره باز هم می توانید در بستر اینترنت روز به روز علم خود را اضافه کنید و از نکاتی جدید در این باره استفاده کنید.

    امیدوارم مفید بوده باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن