راه از بین بردن شته چیست؟

با سلام

لطفا راهی برای از بین بردن شته ها که ضرری برای محصولمان نداشته باشد و قیمت ان هم کم باشد معرفی کنید

یک نظر

  1. یک راه طبیعی و عالی برای از بین بردن شته ها استفاده از دشمنان طبیعی شته هاست.پرورش و گسترش دشمنان طبیعی شته ها مانند کفشدوزک و بال توری بهترین روش ارگانیک مبارزه با آفت شته است بنابراین این حشرات مفید را در باغچه رها کنید تا شته ها را شکار کنند.
    همچنین کاشت گیاهانی مانند نعنا، رازیانه، شوید، بومادران و قاصدک به جذب این حشرات مفید به سمت گیاهان و مزرعه شما کمک میکند.
    – اگر چه حشرات شکارچی شته از شته تغذیه میکنند، اما مورچه ها نیز محافظان قسم خورده شته ها هستند. مورچه ها از عسلکی که شته تولید میکند، تغذیه میکنند بنابراین منفعتشان در دفاع از این منبع غذایی است. پس باید از شر مورچه ها نیز خلاص شوید تا حشرات شکارچی وظیفه مهم خود در کنترل آفت را به نحو مناسبی انجام دهند.
    برای دور کردن مورچه ها، بخشهای پایین گیاه را هرس کنید تا دسترسی مورچه ها به آن آسان نباشد. بخش پایین گیاه را با ماده چسبناکی مانند تله چسبی ( Tanglefoot ) بپوشانید تا نگذارید مورچه ها از گیاه بالا بروند. در مورد درختچه و درختانی که تنه قطور و چوب ضخیمی دارند میتوانید این ماده چسبناک را مستقیما به تنه بمالید. در مورد گیاهان دیگر باید ساقه را با نوار ببندید و تله چسبی را بر روی نوار بمالید (نه روی ساقه گیاه). اغلب استفاده از آفت کشهای طبیعی مانند روغن چریش برای کنترل شته برای مورچه ها نیز مناسب است.

    روشهای ارگانیک دافع شته

    از بین بردن شته ها به روشهای طبیعی برای گیاهان، محیط زیست و حشرات مفید باغ و مزرعه بهتر است. در اینجا به چند دافع طبیعی شته اشاره میشود.

    – گیاهان جوان را در زیر پوشش ردیفی (row cover) پرورش دهید. به خاطر داشته باشید هنگام شروع گلدهی، این پوششها را بردارید.

    – از فویل آلومینیوم یا مالچ انعکاسی (reflective mulch) در روی خاک زیر گیاهان استفاده کنید. اگر چه این کار را در باغ گل خود نباید انجام دهید، اما در باغ سبزیجات مالچ انعکاسی دافعی بسیار موثر است.

    – اسپری شدید آب با شیلنگ یا آب پاش فشاری بسیاری از شته ها را از گیاه دور میکند و آنها دیگر نمیتوانند به گیاه باز گردند. همچنین مقدار زیادی از عسلک آنها نیز پاک میشود. هر روز آب پاشی را انجام دهید تا گیاه از شته ها خلاص شود.

    – همچنین میتوانید گیاهانی را برای کنترل شته ها پرورش دهید. گیاهانی مانند موارد زیر برای شته ها جذاب بوده و روش خوبی برای کنترل جمعیت آنها می باشند. این گیاهان را از گیاهان دیگرتان فاصله بدهید، به این ترتیب شته ها به این گیاهان جذب شده و از گیاهان دیگرتان دور میشوند.

    · گل لادن

    · گل مینا

    · گل داوودی

    · گل ستاره ای

    · گل ختمی

    · زبان در قفا

    · بگونیای غده ای

    · گل شاه پسند

    · گل کوکب

    · گل آهاری

    – همچنین میتوانید کاشت سیر یا پیاز در نزدیکی گیاهان آلوده به شته را امتحان کنید چون بوی این گیاهان حشرات را دور میکند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن