سبک ترپ در موسیقی چیست؟

سلام
میخواستم در مورد موسیقی ترپ بدونم و اینکه این سبک موسیقی چه جور سبکی هست؟
یکم در موردش توضیح بدید
با تشکر از سایت خوبتون

 

‫۴ نظرها

  1. سلام خدمت شما دوست عزیز

    این سبک از موسیقی جزو زیر شاخه های سبک اصلی هیپ هاپ محسوب میشه و البته تفاوت هایی با خود سبک هیپ هاپ داره. اگر بخوایم به صورت خیلی تخصصی در مورد اینکه این سبک چجوری هست بگیم میتونیم به سه سبک هیپ هاپ جنوبی، مومباتان و داپ استپ اشاره کنیم؛ چون در واقع سبک ترپ از ادغام این سه به وجود اومده.
    یکی از ویژگی های این سبک ضرب های محکم رولند تی ار ۸۰۸ توی موسیقی های با این سبک هست که جلوه خاصی به ترپ میده و همین مورد باعث شده تا عده زیادی از خواننده های معروف جهان به اون رو بیارن
    از اطلاعات دیگر در مورد این سبک میشه گفت همراه بودن موسیقی های اون با بیس و کیک سنگین هست و لذا برای این موسیقی هایی با این سبک باید سیستم صوتی قدرتمندی داشت.
    نکته دیگری که برای این سبک موسیقی وجود دارد نام انتخابی برای اون هست و بر سر اینکه نامش چی باشه بحث و اختلاف نظر هست؛ اگر کسی بهتون گفت “نیو ترپ” و یا “داپ اتسپ” بدونید که اشتباه نمیگه ولی با این حال نام اصلی این سبک که اکثرا استفاده میشه و در بین دوستداران این سبک رد و بدل میشه ترپ هست.
    امیدوارم مفید بوده باشه

     

  2. سلام آقای علیزاده
    ممنون از جواب خلاصه و کاربردی تون

    میشه یک سایت یا یک گروه و خواننده معرفی کنید که بشه ازش موسیقی هایی با سبک ترپ رو دانلود کرد؟! پیدا کردن آهنگ های ترپ توی ایران و ترپ فارسی سخته یکم؛ توی کمتر سایتی هم پیدا میشه. من هم کلا یک آهنگ از این سبک شنیدم ولی عاشقش شدم

    منتظرم لطفا سریع تر جوابم رو بدید!!

  3. سلام دوست عزیز
    برای دانلود بیشتر آهنگ های ترپ می‌تونید گروه اکتاو رو دنبال کنین! گروه octave یا همون OCT (لقبی که خودشون به خودشون دادن!)
    این گروه اکثر کار هایی که بیرون میدن و موسیقی هاشون با این سبک هست؛ البته در حوزه رپ هم فعالیت دارن و برای خواننده های مختلف هم آهنگ تنظیم کردن اما موزیک هایی که هم تنظیمش و هم خوانندش مال خودشون هست بیشتر با سبک ترپ هستن. اگر دوست دارید بیشتر مثل از این سبک کار گوش بدین میتونین آهنگ های” GTA ” از اکتاو و همینطور آهنگ” به این چیزا نیست “ رو از OCT گوش بدید و لذت ببرید..
    نکته ای هم که در مورد اکتاو میشه بگم اینه که خودشون رو پدر ترپ فارس میدونن و خب شاید واقعا این طور باشه و قدر ترین ترپ توی ایران دست همین گروه هست!
    اگر گروه دیگه ای رو بقیه خبر دارن میتونن معرفی کنن (در ضمن لینک آهنگ ها رو روی اسمشون قرار دادم فقط کلیک کنین!)
    موفق باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن