چرا نباید در شبکه های اجتماعی به مشتریان خود پشتیبانی بدهیم؟

سلام
چرا نباید در شبکه های اجتماعی به مشتریانمون پشتیبانی بدیم؟
من در یک مقاله خوندم که پاسخ دادن به مشتری ها در فضای شبکه های اجتماعی درست نیست و باید از اون ها بخوایم تا در وبسایت تیکت پشتیبانی ارسال کنن تا جوابی به اون ها داده بشه.
اگر میشه بگید که تفاوت چیه؟ توی شبکه های اجتماعی که میشه خیلی بهتر و سریع تر به کاربر پاسخ داد پس دلیل این ادعا که در سایت این پاسخ گویی بهتره چیه؟

یک نظر

  1. سلام و وقتتون بخیر

    برای این کار موارد مختلفی وجود دارد از جمله:

    1. حفظ پرستیژ کاری
      زمانی که شما با مشتری خود به صورت تیکت ارتباط بگیرید مشتری برای ارسال یک پیام به شما و یا شرکت شما نیاز دارد تا به سایت و یا وبسایت مشتریان شما ورود کند. این مورد باعث خواهد شد تا با دیدن از وبسایت شما با مشتریان شما آشنا شود و همچنین نمونه کار ها شما را ببیند. در واقع شما خودتان را در قالب یک برند معرفی میکنید نه در قالب یک شخص.
    2. اتفلاف زمانی
      اگر ارتباط بین مشتری و سیستم خدمات دهنده و یا خود شما به صورت پیام وار در شبکه های اجتماعی و یا پیام رسان ها باشد، مشتواند زمان زیادی از شما را تلف کند.
      شما معمولا در شبکه های اجتماعی به فعالیت های دیگر میپردازید و یا از کانال هایی در زمینه کاری خود بهره میبرید و اینکه مشتریان به صورت وقت و بی وقت به پیوی شما مراجعه کنند و از شما درخواست هایی داشته باشند میتواند بسیار آزار دهنده باشد.
    3. شلوغ شدن اکانت شما و ایجاد اشکال در پاسخگویی
      ممکن است برای شما نیز پیش امده باشد که پیام های مشتریان خود را ندیده اید و به همین دلیل سو تفاهم هایی برای شما پیش آمده است. اکثر افرادی که در زمینه های وب مشغول به کار هستند به دلیل دادن تلفن همراهشان به افراد مختلف زیاد به پیام های ناآشنا در پیام رسان ها و یا شبکه های اجتماعی اهمیت نمیدهند. به همین دلیل ممکن است خواندن پیام های جدید را به زمان بعدی موکول کنند و در خواندن آنها تاخیر به وجود بیاورند. و به همین دلیل گاهی در بین پیام های جدید مشتریانی هستند که بعد از خوانده نشدن پیام هایشان معترض میشوند و یا با شما و شرکتتان قطع ارتباط میکنند.
    4. برندینگ و برند سازی
      شما با رفرنس دادن مشتریان خود به وبسایت و ارائه خدمات از طریق تیکت های پشیبانی میتوانید آن ها را به تماشای بیشتر برندتان دعوت کنید. این موضوع در آینده تاثیر خود را خواهد گذاشت و در فروش بیشتر به شما کمک خواهد کرد. مشتریان زمانی که با اپراتور وبسایت در حال گفت و گو هستند احساس امنیت بیشتری دارند و در واقع برای برند شما اهمیت بیشتری قائل میشوند. از طرفی زمانی که فرد با شما در شبکه های مجازی در حال ارتباط گیری است با شخص شما سر کله میزند و نه برندتان و این خود میتواند یک راه رایگان برای برند سازی باشد که از دست رفته است.
      برای اینکه بتوانید بیشتر در مورد اهمیت برندینگ و برند سازی بدانید میتوانید در سوال دات ای ار جستجو کنید.
    5. کشیدن بازدید برای سایت خود
      شما میتوانید با این کار تعداد بازدید های سایتتان را بیشتر کنید. معمولا سایت هایی که خدمات یک شرکت یا برند را ارائه میدهند بازدید کمی میخورند و این میتواند راه خوبی برای بالا بردن رنک شما در گوگل و یا الکسا باشد. این بالا بودن امتیاز میتواند به شما در کسب مشتریان بیشتر کمک کند.

    با رعایت تمامی موارد بالا شما میتوانید شرکت و یا برند خود را روز به روز گسترش دهید.
    امیدوارم مفید بوده باشد..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن