چگونه از زباله برق تولید میشود؟

سلام به همه دوستان
من شنیدم که سازمان های جمع آوری کننده زباله ها بعد از تجمیع اونها میتوند ازشون برق تولید کنند و اون رو به شرکت برق بفروشند آیا این درسته؟ چجوری میتونن از زباله ها برق تولید کنند؟!

مرسی از سایت خوبتون

یک نظر

  1. سلام
    بله این شرکت ها در قبال جمع آوری زباله ها از سطح شهر میتونن از مزایای زباله ها هم استفاده بکنند. یکگی از این مزایا همون طور که شما گفتید تولید برق و فروش اون به شرکت توانیر هست.
    در مورد این که چجوری از زباله ها برق تولید میشه باید بگم که زباله های تر که باید دفن بشن معمولا در گود هایی ریخته میشند که زیر اون چندین چاه حفر شده ( بسته به مقدار زباله چاه هایی رو تولید میکنند) بعد از اتمام ظرفیت اون مکان برای دفن زباله ها و پوشیده شدن رو اون و البته قبل از اتمام از زباله ها گاز متان ساعد میشه و چون از بالا راهی برای بیرون رفتن نداره به داخل چاه ها منتقل میشه و بعد تمامی این چاه ها به یک مادر چاه میرسند و اون مادر چاه که نسبتا بزرگ هست لوله ای برای انتقال گاز ها داره و این گاز ها رو به بیرون هدایت میکنه و برای تولید برق این گاز ها رو در مسیر توربین ها قرار میدند تا با کمک گاز بتونن توربین ها رو بچرخونند و برق تولید کنند.برق تولیدی کم نیست و میتونه درآمد خوبی رو به صورت سالانه به جیب این شرکت ها بفرسته.
    لازم به ذکر هست که این گاز ها بسیار خوردنه هستند و دستگاه هایی که برای انتقال اون ها استفاده میشند باید سالانه چند بار عوض بشن چون دیگه توانایی انتقال رو ندارن و مورد دیگه هم اینکه از این گز میشه به عنوان سوخت استفاده کرد و معمولا این شرکت ها گاز را میسوزونند و با حرارت اون کل مجموعه و یا بخش زیادی از اون رو گرم کنند. عالیه نه؟! به کار سخت جمع آوری و بوی بدش هم فکر کنین…
    امیدوارم موفق و پیروز باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن