چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

با سلام
من میخوام که توی آزمون آیلتس شرکت کنم ولی احساس میکنم که هنوز کامل آماده نیستم و استری دارم. میشه راهنمایی کنید که الا چه کار باید انجام بدم؟

یک نظر

  1. سلام دوست عزیز

    اگر میخواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید و احساس میکنید که یک سری از موارد را هنوز انجام نداده اید و به قولی پیش نیاز های شرکت در آیلتس را ندارید؛ میتوانید از روش های مختلفی استفاده کنید تا این آمادگی را برای این کار کسب کنید.

    1. قبل از شروع هر کاری باید از سطح خودتان در زبان انگلیسی به صورت دقیق اطلاع پیدا کنید. با دادن آزمون های تعیین سطح شما متوجه خواهید شد که در کدام سطح قرار دارید و در کدام درس ها ضعیف تر عمل میکنید. این آزمون به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بفهمید باید در تمرین های خود کدام بخش ها را تقویت کنید. به عنوان مثل اگر در بخش زیدینگ مشکل دارید باید سعی کنید تا دامنه لغات خود را افزایش داده و تکنیک ها و نکات در این باره را یاد بگیرید و خب البته علاوه بر این ها تمرین های این بخش در جای خودشان ضروری اند.
    2. همانطور که تقریبا همه میدانیم برای شرکت در هر آزمونی مانند تافل یا آیلتس باید با برنامه ریزی قوی پیش رفت و سعی کرد با برنامه ریزی کار ها را انجام داد. حالا سوال اینجاست که چگونه این برنامه ریزی را به نحو احسن انجام دهیم؟
      سعی کنید با توجه به سطحتان و مدت زمان باقی مانده تا روز آزمون ساعاتی را در طول روز برای مطالعه و حل تمرین برای آزمون آیلتس مشخص کنید و سعی کنید به آن پایبند باشید. به عنوان مثال برای شخصی که در رده متوسط دسته بندی شده و تا روز آزمون سه ماه فرصت دارد باید ۵ الی ۶ ساعت زمان را به این کار اختصاص دهد. این که شما تنها بر روی یک مهارت فوکوس کنید کار اشتباهی است، سعی کنید بر روی هر چهار مهارت لازمه برای آیلتس تمرکز داشته باشید و سعی کنید تا در همه این موارد نمره خوبی را به دست آورید. اما گاهی اوقات ممکن است شما در یکی از این بخش ها بیشتر ضعف داشته باشید و لازم ببینید که نسبت به بقیه زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید؛ در این موارد مشکلی وجود ندارد که شما مثلا دو ساعت را به رایتینگ صرف کنید ولی با این حال به گونه ای کار نکنید که به بفیه بخش ها نرسید و در آزمون تنها یک یا دو درس با نمره بالا داشته باشید.
      یک نکته دیگر که ممکن است که خیلی به مهم باشد اینست که سعی کنید تاریخی را برای آزمون آیلتس خود مشخص کنید که در صورت نگرفتن نمره مطلوب، بتوانید در یک آزمون دیگر نیز شرکت کنید. (قبل از ددلاین دانشگاه ها زمان شرکت در یک آزمون دیگر را داشته باشید.)
    3. یکی دیگر از کار هایی که باید قبل از شروع مطالعه خود انجام دهید اینست که سعی کنید از منابع معتبر استفاده کنید. زمانی شما می توانید موفق باشید که منابعی معتبر را برای مطالعه خود در نظر گرفته باشید. برای دسترسی به این منابع میتوانید در همین سایت جستجو ای انجام دهید.
    4. با شرکت در آزمون های آزمایشی میتوانید مواردی از جمله استرس، آشنایی با سوالات و همچنین زمان بندی در سر جلسه را به بهترین روش یاد بگیرید. مهم ترین چیزی که این آزمون های آزمایشی را به پیش نیاز های شما تبدیل میکن این است که توهم قدرتمند بودن در یک بخش را از بین می برد. به عبارتی دیگر ممکن است شما قبل از شرکت در این آزمون ها احساس کنید که به دلیل دیدن فیلم های زبان اصلی در زمینه لیسنینگ تبحر خاصی دارید و میتوانید به راحتی به سوالات لیسنینگ پاسخ دهید اما بعد از سرکت در این آزمون ها متوجه خواهید شد که آیا این موضوع درست است یا خیر. زیرا سوالات در آزمون آیلتس با بیرون از آن متفاوت است. به عنوان مثال شما شاید بتوانید معنی صحبت های داخل هر فیلم را بفهمید اما لزوما قرار نیست که به همین دلیل در آزمون آیلتس هم بتوانید به سوالات لیسنینگ خوب پاسخ دهید.شما میتوانید با شرکت در این آزمون ها تم کلی سوالات را به دست آورید و بفهمید که معمولا طراحان بر چه موضوعاتی تاکید دارند. برای شرکت در این آزمون ها نیز میتوانید به موسسات آموزشی معتبر زبان انگلیسی مراجعه کنید و تا روز آزمون آیلتس در مدت های مشخص به این آزمون ها بروید.
    5. اگر میخواهید در آزمون های تافل و آیلتس موفق باشید و مدت زمان کمتری صرف کنید باید با تکنیک ها و و نکات آشنایی داشته باشید که به پاسخگویی شما در سوالات امتحانی کمک کند که در این آزمون های تافل و آیلتس می توانید از note talking برای speaking کمک بگیرید.
      شاید برای شما نیز این پرسش به وجود بیاید که این نکات و تکنیک ها در چه جایی کاربرد دارند. تکنیک ها و مهارت ها علاوه بر درست پاسخ دادن شما به سوالات به جلوگیری از اتلاف وقت و سرعت پاسخگویی شما نیز کمک میکند.

      یکی از نکته های قابل توجه که ممکن است به کارتان بیاید این است که بدانید جهت اپلای برای دانشگاه ها حتما باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. آزمون آیلتس جنرال بیشتر برای کسانی توصیه میشود که میخواهند به کشور های اروپایی و… مهاجرت کنند و هدف از برگزاری آن ارتباطات عامیانه است.

      یکی از اتفاقات بسیار عالی که در جهان رخ داده است معتبر شمرده شدن مدرک آزمون آیلتس آکادمیک است. در طی سال های اخیر تمامی دانشگاه های اروپا و جهان نمره این آزمون را برای کسانی که میخواهند تحصیل کنند به عنوان نمره آزمون زبان برای بررسی پرونده متقاضیان قبول میکند. به قولی شما میتوانید با دادن یک آزمون مدرکی جهانی برای خود کسب کنید.

    امیدوارم مفید بوده باشد.

     

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن