چگونه سئو سایتم را بیشتر کنم؟

سلام

من یک وبسایت دارم و تازه میخوام اون رو سئو کنم و تا حالا به سئو اهمیت نمیدادم ولی با خوندن مقاله شما در مورد اهمیت سئو به این نتیجه رسیدم که باید روی این مورد مانور بیشتری بدم.
اگر من از وسط کار وبسایتم بخوام این سایت رو سئو کنم کار های اولیه برای بالا بردن رتبه سایتم در گوگل و سئو کردن اون چی هستند.
ممنون از مقالات عالی تون واقعا دوست داشتم و برام مفید بود.

یک نظر

  1. سلام دوست عزیز وقت بخیر

    برای اینکه بتونید این کار رو انجام بدید میتونین مقاله سئو درون صفحه چیست رو بخونید. در این مقاله به بعضی از معیار های اصلی سئو اشاره شد و میتونه برای سئو کردن سایتتون به کمک شما بیاد. اما بعضی از موارد هست که در ادامه به اون ها اشاره میکنم و خب بعضی از اون ها در مقاله معرفی شده نیستند و علت این اختلاف هم تفاوت بین موضوعات سوال شما و مقاله هست.

    1. در ابتدا اولین کاری که بسیار مهم است و باید انجام دهید این است که وارد پیشخوان سایت خود شوید ( در سایت های وردپرسی) و به بخش تنظیمات برید و از اون جا گزینه Reading page رو فعال کنید. اگر هم از قبل فعال بوده میتواند در پیش انداختن کار شما مفید باشد.
      شاید بپرسید این گزینه مربوط به چیست؟ این گزینه به روبات های خزنده در فضای وب اجازه میدهد تا از سایت شما بازدید کنند. این روبات ها ممکن است روبات های گوگل باشند و برای دادن امتیاز به سایت شما قصد بازدید از آن را داشته باشند و شما با غیر فعال نگه داشتن این گزینه اجازه ورود را به آن ها نمیدادید و در واقع خودتان جلوی رشد خود را میگرفته اید.
    2. تمرکز بر روی لینک دائمی
      پیشنهاد میشود برای بهینه سازی سئو سایت بهتر، تمرکز بر روی نام پست و با ساختار لینک دائمی باشد. با استفاده از custome structure  شما میتوانید طبقه بندی لینک دائمی را نیز به حساب بیاورید. در URL از استفاده کردن اعداد به شدت پرهیز کنید. علاوه بر این سعی کنید URL هایی انتخاب کنید که با زبان انگلیسی نوشته شده باشند.
    3. پلاگین Yoast را نصب کنید
      این پلاگین تمامی راه های داخلی سئو که در هنگام گذاشتن یک مطلب تازه بر روی سایت میتوانید رعایت کنید را به شما اطلاع میدهد و میتوانید به کمک آن مطالب بهتری را در ادامه بر روی سایت خود بگذارید. Yoast همچنین راه هایی را برای خوانایی بهتر مطالب به شما ارائه میکند. به طور کلی با پلاگین های مربوط به سئو و مخصوصا یو است میتوانید بهتر از قبل مطالبی سئو شده را انتشار دهید.
      اگر میخواهید که به بهترین نحو سئو را در سایت خود رعایت کنید پیشنهاد میکنیم تا تمام مطالب قبلی خود را ویرایش کنید و با پلاگین Yoast آن ها را چک کرده و اگر موردی در آن ها را رعایت نکرده اید درست کنید. همچنین میتوانید یو ار ال های خراب را درست کنید و یو ار ال قبلی را به آن ری دایرکت دهید.
    4. اضافه کردن نقشه سایت XML
      اضافه کردن یک نقشه سایت، موتور جستجو را قادر میسازد تا تمامی محتوای شما را به سرعت برسی کند. این کار باعث بهتر شدن Indexing سایت شما در موتور های جستجو خواهد شد. و در نتیجه باعث بهینه سازی سئو سایت شده و کاربران بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.
    5. لینک های شکسته و خراب را ترمیم کنید
      با استفاده از کنسول جستجوی گوگل یا همان گوگل سرچ کنسول برای بهینه سازی سئو سایت خود تمامی لینک های خراب و شکسته را پیدا کنید. با استفاده از هدایت مجدد و یا همان ری دایرکت کردن لینک های شکسته را به صفحات و یا مطالب فعال بفرستید. این کار باعث کمتر شدن نرخ پرش کاربرین در سایت شما میشود و میتواند تاثیرات زیادی بر روی سئو سایت شما بگذارد.
    6. از لینک های درونی استفاده کنید
      صفحات خود را به یکدیگر لینک دهید به نحوی که موتور جستجو بتواند هنگامی که وارد سایت شما میشود، تمامی وب سایت شما را با دیدن تنها یک صفحه جستجو و برسی کند.
    7. داشتن لینک های خارجی یا No Follow
      با داشتن لینک های خارجی میتوان به طور دائم ارتباط خود را با دیگر سایت ها حفظ کرد. بر روی داشتن لینک های No Follow از سایر سایت ها تمرکز کنید و از این مورد غافل نشوید. لینک های مشارکتی و یا وابسته به سایر سایت ها باید No Follow  باشد.
    8. بر روی سرعت سایتتان مانور دهید
      سرعت وبسایت شما میتواند برای بالا بردن سئو آن بسیار مفید باشد. برای اینکه بتوانید این سرعت را بیشتر کنید میتوانید از پلاگین های Cache استفاده کنید. تصاویر سایتخود را فشرده کنید و سعی کنید از تصاویری برای مطالب خود استفاده کنید که کم حجم باشند. از CND برای بهبود و افزایش سرعت سایت استفاده کنید. گوگل سایت های سریع را خیلی دوست دارد و به آن ها امتیاز  بیشتری نسبت به رقبای آن ها میدهد.
    9. افزایش ایمنی سایت
      گاهی اوقات ممکن است سایت شما وارد لیست سیاه موتور های جستجو شود و این موتور ها به دلایلی سایت شما را جریمه کنند. اگر فعالیت های شما اسپم باشد احتمال روی دادن این اتفاق بیشتر میشود. البته گاهی خود شما اسپم ها را تولید نمیکنید بلکه ممکن است سایت شما هک شده باشد. برای جلوگیری از این موارد سعی کنید از پلاگین های امنیتی استفاده کنید. این پلاگین ها راهکار هایی را برای بالا بردن سطح امنیت سایتتان به شما پیشنهاد میدهند.
    10. استفاده از پروتکل های SLL و HTTPS
      SLL مجوزی صادر میکند که امنیتی بیشتر و اضافه تر برای سایت شما فراهم شود. یکی از فاکتور های رتبه بندی در گوگل گواهینامه SLL است. گوگل وب سایت های امن و مطمئن را ترجیه میدهد و همین نکته باعث افزایش بهینه سازی سئو سایت شما میشود.

    با اینکه مقداری طولانی شد امیدوارم مفید بوده باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن