اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی پسورد

گذرواژه تان را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

افزودن سوال

سئو چیست و چرا مهم است

سئو چیست و چرا مهم است

با توجه به رشد فضای مجازی و احساس نیاز به داشتن یک وبسایت برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی تعداد وبسایت هایی که در یک زمینه کسب و کار هایی دارند بسیار زیاد است و از همین جهت نیاز است تا موتور های جستجو گر بتوانند سایت های بهتر را از میان بقیه تشخیص دهند و بیشتر آن ها را برای کاربران خود نمایش دهند. این که یک وبسایت چقدر مفید و جذاب باشد بر اساس قوانین سئو شناخته میشود. در واقع برای اینکه بتوانید وبسایتتان را بهتر معرفی کنید و مفید بودن آن را به موتور های جستجو گر بفهمانید نیاز دارید تا از اصول سئو پیروی کنید.

سئو چیست؟

خود کلمه سئو  به معنای Search Engine Optimization است و به آن بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو گر نیز گفته میشود البته اخیرا سئو را مخفف کلمات Search Experience Optimization میگویند که به معنای بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو است. این نشان میدهد که ما با سئو کردن سایت به اینکه کاربران ما نیز از جستجو لذت ببرند کمک میکنیم.
سئو کردن وبسایت شما به معنای فریب زدن موتور های جستجو نیست بلکه شما با انجام این فاکتور ها به موتور های جستجو کمک میکنید تا بتوانند مطالب شما را راحت تر به کاربرانشان نمایش دهند و خب به همین دلیل کسانی که فاکتور های سئو را رعایت میکنند در جستجو های اول گوگل نمایش داده میشوند. نکته دیگری که در مورد سئو باید بدانید این است که فاکتور های سئو در تولید محتوا، نوع طراحی سایت، لینک های داخل سایت و… وجود دارند و هر چقدر بیشتر به آن ها اهمیت بدهید میتوانید رتبه خود را در گوگل بالا تر ببرید.

چرا سئو؟!

  • بازاریابی رایگان

    وبسایت شما با سئو شدن به رتبه های اول گوگل خواهد رفت و لازم است بدانید که ۵۸% کلیک های کاربران بر روی سه جستجوری اول گوگل است. این یک مزیت رقابتی نسبت به رقیبان شماست. شما میتوانید بدون صرف هزینه های هنگفت برای تبلیغات و بازاریابی با سئو کردن سایتتان کلیک های بیشتری برای خود بسازید. این مزیت در جستجو هایی که افراد بسیاری در آن دست دارند بهتر احساس میشود. به عنوان مثال برای جسجتوی بیمه ۵۶ میلیون جستجو در گوگل ایندکس میشود اما ۳۶% کلیک ها برای این کلید واژه بر روی اولین جستجوست!

  • قدرتمند کردن برند

    وقتی شما در جستجو های اول هستید بازدید های بیشتری را خواهید داشت و این باعث میشود تا شما برندی قدرتمند تر از پیش داشته باشید و  البته اعتبار برند شما نیز بیشتر خواهد بود.

  • فروش بیشتر

    سئو آهنربایی برای جذب کاربران شما

    با سئو بهتر میتوانید کاربر ربا بزرگ تری داشته باشید

    با سئو بودن سایت شما و قرار گرفتن آن در جستجو های اول گوگل کابران احساس امنیت بیشتری برای خرید از شما نسبت به بقیه فروشگاه ها دارند و این باعث فروش بیشتر شما خواهد شد. از طرفی همان طور که گفته شد کاربران بیشتری برای بازدید از وبسایت شما خواهند آمد و این فروش بیشتر را تضمین میکند.

  • رنک بالاتر

    همنطور که میدانید بعضی از وبسایت ها تبلیغات پاپ آپ و یا بنری را برای درامد زایی انتخاب کرده اند و خب قطعا وبسایت هایی که رنک بالاتری در گوگل و یا الکسا دارند قیمت بیشتری را برای تبلیغات خود خواهند داد. علاوه بر این رنک الکسای بالا تر برای فروش وبسایت شما و همین طور اعتبار آن تاثیر بسزایی دارد.

  • حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

    وقتی کاربران سایت شما را مستقیم پیدا نمیکنند و با جستجو در گوگل وارد آن میشوند اگر محتوایی خوب و مفید بیابند باعث خواهد شد که شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و در واقع برای شما کاربران بیشتری را بفرستند.

سئو کردن یک وبسایت چقدر طول میکشد؟ آسان است یا سخت؟

سئو یک امر طولانی مدت است و قرار نیست با گذاشتن چند مطلب سئو شده بر روی وبسایت شما به صفحه اول بروید و یا تعداد بازدید های شما چند برابر شود بلکه شما باید روند خود را ادامه دهید تا در طولانی مدت تاثیر سئو را بر روی آمار ها مشاهده کنید. این روند ممکن است چند ماه طول بکشد و نیاز است که پشتکار وصبر پیشه کنید تا بتوانید به نتایج دلخواهتان برسید. شاید بگویید عمل به ۲۰۰ فاکتور مختلف برای کامل بودن سئوی وبسایتمان کاری بسیار دشوار است و خب متاسفانه باید گفت بله این کار راحت نیست؛ ولی به این هم فکر کنید که اگر قرار بود ساده باشد که همه آن را انجام میدادند و گوگل باید چندین مطلب اول را نمایش میداد!
اینکه به جستجوی اول برسید بستگی به رقبای شما هم دارد که آیا کلیدوازه شما یک مبحث جدید است و یا شما تازه به یک بازار بزرگ ورود کرده اید.

سئو درون صفحه و سئو خارج از صفحه چیستند؟

به طور کلی فاکتور های سئو به دو دسته درون صفحه و خارج صفحه تقسیم میشوند که انجام این کار ها برای بالا بردن و تقویت سئو سایت شما مهم است. سئو درون صفحه فاکتور هایی را شامل میشود که شما باید در نوع تولید محتوای خود یا نوع طراحی وبسایتتان رعایت کنید. سئوی خارج از صفحه به فاکتور هایی گفته میشود که انجام آن ها در داخل سایت شما انجام نمیشود ولی میتوانید به کمک آن ها وبسایتتان را رشد دهید و خود را به جستجو های اول گوگل بیاورید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید بدانید که چه کار هایی لازم است تا انجام دهید مقاله چگونه فاکتور های سئو چیستند؟ را مطالعه کنید.
البته هر چیزی که بتواند کاربر را در سایت شما نگه دارد و بتواند او را راضی نگه دارد میتواند جزو فاکتور های سئو محاسبه شود. به عنوان مثال شما برای جذب کابر میتوانید از طرح های گرافیکی جالب استفاده کنید تا کاربر رغبت بیشتری برای خواندن ادامه مطلب شما داشته باشد و یا حتی وبسایتتان را به دوستانش در شبکه های اجتماعی معرفی کند و بدون هزینه و با رضایت کامل به بازاریابی برای شما تبدیل شود.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه به چه معناست؟

برای اینکه سایت شما سئو شود میتوانید از دو نوع فاکتور ها برای بالا برئدن رتبه ود در موتو رهای جستجو استفاده کنید. اما بعضی از این فاکتور ها به عنوان اسپم شناخته میشوند و هدف از به کار بردن آن ها فقط بالا بردن رتبه است و نه راحتی کاربران شما. اگر از فاکتور هایی که مورد تایید موتور های جستجو است استفاده کنید علاوه بر بالا رفتن رنک شما در گوگل و یا ابزار هایی مانند الکسا مخاطبینتان هم برای کار با وبسایت شما رغبت بیشتری دارند. لازم به ذکر است که استفاده از سئو های کلاه سیاه ممکن است به سرعت شما را به جستجوی اول گوگل ببرد اما بعد از گذشت مدتی و با خبر شدن گوگل از تقلبی بودن این رنک شما توسط گوگل جریمه خواهید شد و از جستجو های گوگل حذف می شوید. بنابر این توصیه ما استفاده از فاکتور های اصولی و مورد قبول موتور های جستجوست البته اگر میخواهید برای مدت طولانی در حوزه وب کار کنید.

شما میتوانید به کمک ابزار هایی که در پایین معرفی میشود سئو خود را افزایش دهید.

               ابزارهایی که در سئو به کمکتان خواهند آمد

ابزار های سئو کدامند؟

Google Search Console:
شما میتونید به کمک این ابزار که خود گوگل در اختیار همه قرار داده از محتوا های تراری سایتتون و یا نحوه ایندکس صفحات و همین طور نحوه نمایش صفحاتتون در نتایج جستجو مطلع بشید.  استفاده از ابزار

Google analytics:
این ابزار یکی از مهم ترین دستیاران شما در زمینه سئو و رشد وبسایتتان خواهد بود. میتواند به شما در موارد مختلفی از جمله: نمایش صفحات و مطالب پربازدید، درصد ورودی و آمار جامع آن، نرخ خروج کاربرین از سایت و موارد بسیار دیگری اطلاعات خوبی به شما بدهد.   استفاده از ابزار

Google Page Speed Insights:
این ابزار برای اینکه شما بتوانید سرعت سایت خود را ببینید و آن را افزایش دهید به شما کمک میکند. شما میتوانی با عمل به راهنمایی هایی که این ابزار به شما میکند سرعت سایت خود را افزایش دهید تا بتوانید در نتایج گوگل بهتر نمایش داده شوید.   استفاده از ابزار

Google Keyword Planner:
برای اینکه کلمات کلیدی خوبی را کشف کنید و بفهمید کدام کلمات کلیدی بیشتر در یک بازه زمانی جستجو شده اند کمک میکند و میتوانید به کمک آن ها سئو بهتری برای وبسایتتان داشته باشید این ابزار بسیار مفید خواهد بود. لازمه این رو هم بگم که این ابزار برای ای پی های ایرانی فیلتر هست و برای استفاده از اون نیاز به وی پی ان دارید.    استفاده از ابزار

آمارفا:
این گزینه یکی از وبسایت های ایرانی هست که با اینحال میتونه به شما خلاصه ای از وضعیت سایتتون رو نمایش بده. شما میتونین آمار سایتتون رو به صورت کامل ببینین و تشخصی بدید کدوم مطلب ها بازدید بیشتری داشتن و یا کاربرین شما چقدر در سایت شما میموندن و یا حتی با چه مرورگری سایت شما رو باز کردند.
اگر میخواید که تمام آمار سایتتون رو به صورت فارسی ببینین و با زبان فارسی راحت تر هستید یتونین این وبسایت رو امتحان بکنین.   انتقال به سایت

در پایان باید گفت که یکی از عوامل مهم در کسب و کار های اینترنتی سئو هست و در واقع شما با سئو کردن سایت خودتون احتمال شکست کسب و کارتون رو بسیار پایین میارید. حتما بهتون پیشنهاد میکنم روی اون سرمایه گزاری کنید و برای ثمر دهی کارهاتون صبر داشته باشید.
موفق و پیروز باشید.

آیا سوالی داری؟! خب بپرس!


درباره مهدی علیزادهمبتدی

مهدی علیزاده علاقه مند به نجوم، وب و فعالیت در زمینه های کد نویسی و وبمستری فعال در مجموعه سبک مدرن، تیم تولید محتوای تخصصی کامیلو و همچنین عضوی از مجموعه استارتاپی رکاد

مرا دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

پایتخت معنوی ایران کجاست ؟ ( مشهد )

>