دانستی ها

فایل SWF یا فلش چیست

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام گردش در وب با فایل هایی با فرمت SWF مواجه شوید و برایتان سوال پیش آمده باشد که فرمت SWF چیست چگونه اجرا میشود و چگونه تولید میشود…

فایل های فلش که با پسوند SWF (مخفف Shokwave Flash) مشخص میشوند تصاویر متحرکی از نوع برداری یا همان وکتورها هستند که میتوان با آن ها محتوا های تعاملی ساخت. فایل فلش قابلیت اجرای انواع انیمشن برای زیباسازی و دادن جلوه های زیبا به محتوی را دارد؛ علاوه بر آن این فایل ها قابلیت درج ویدیو، تصویر و صوت را دارا می باشد و از این رو برای مخاطب جذابیت های خاصی دارد.

منظور از محتوای تعاملی توانایی نمایش محتوا به کاربر، دریافت واکنش کاربر و اجرای عمل متناسب با آن است که میتوان از این اعمال به آن ایجاد لینک در آن ها، تعویض حالت انیمیشن و تعویض برگه ها اشاره کرده و به طور کلی میتوان با آن محتوایی مانند محتوی ساخته شده با پاورپویینت و فراتر را ساخت؛ طی چند سال اخیر بازی های زیادی با این فرمت تولید شده و در سرار وب موجود است که مهم ترین قابلیت این نوع بازی نسبت به بازی های دیگر امکان بازی کردن آنلاین آن است.

فایل های فلش توسط نرم افزار Adobe Flash Player اجرا میشوند و قابل ویرایش نیستند. برای تولید این نوع محتوی ها از برنامه های Macromedia مانند Adobe Flash استفاده میشود. فایل های فلش به خاطر سرعت خوب و حجم پایین خود گزینه ی مناسبی برای ساختن کلیپ هایی برای ارئه تحت وب می باشند.

برچسب ها
پسوند SWF فرمت SWF فرمت فلش فلش پلیر چیست

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن