دانستی ها

چرا زمین گرد است؟

چرا زمین کرویه؟ طبق ادعای انجمن زمین مسطح، زمین کروی نیست! طبق نظریه “زمین تخت” این انجمن سعی داره تا اثبات کنه زمین گرد و کروی نیست، بلکه صاف و تخته و توجیه اینکه چرا خورشید طلوع و غروب می‌کنه اینه که هر روز خورشیدی جدید متولد میشه! اولین افرادی که به غیر تخت بودن زمین فکر کردن یونانیان باستان بودن، ولی اگه تمامی تحقیقات فضایی که شامل عکس های گوناگون، فیلم های متفاوت و تصاویر کروی شکل زمینه رو غیر واقعی در نظر بگیریم آیا راهی برای اثبات اینکه زمین گرد است وجود داره؟

جواب مثبته، اگر با چشمانی باز و البته منطقی آگاه به این موضوع نگاه کنید جواب این سوال که چرا زمین کرویه؟ اینجوریه که، در واقع این مسئله خیلی قبل تر از زمان کریستف کلمب کشف شده بود. دریانوردان قدیم می‌دونستن که وقتی یک کشتی از ساحل حرکت می‌کنه نه تنها در اندازه ظاهری ناپدید میشه بلکه به نظر میرسه که کمی داخل آّب رفته، ساده ترین توضیح قابل شرح بودنه  اینکه زمین انحنا داره. حالا سوال اینه: چرا زمین انحنا داره؟ چرا زمین تخت نیست؟ چرا زمین گرده؟

زمین به همون دلیلی گرده، که قطره باران یا حباب گرده. هر سیال (شناور) در شرایط خاص تمایل به کروی شدن تمایل پیدا میکنه و این در صورتیه که از بالا به پایین سقوط کنه و یا حالت شناور داشته باشه. زمین در ابتدای شکل گیری مذاب بود و به همین دلیل شناور بودنش در فضا باعث شد که شکل کروی به خودش بگیره و زمانی که مواد مذاب سرد و سخت شدن، زمین شکل کروی خودش رو حفظ کرد.

برچسب ها
چرا زمین کروی است دلیل کروی بودن زمین دلیل گرد بودن زمین زمین زمین کروی زمین گرد

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن