دسته‌بندی نشده

کم‌رویی و تاثیر آن در زندگی

کم‌رویی آسیبی هست که می‌تونه بشدت عزت نفس و اعتماد به نفس رو خدشه دار کنه و باعث بشه فرد براحتی از تمایلات به حق خودش صرف‌نظر کنه که در نتیجه منجر میشه به احساس گناه در فرد و عدم موفقیتش در زندگی شخصی؛ چرا که فرد با رودربایستی‌ها پی در پی و شرم حضور و عدم توانایی در مطرح کردن خواسته‌ها ناخودآگاه شخصیتی از خودش رو نشون میدن که بقیه هم به خودشون اجازه خواهند داد اون رو نادیده بگیرن یا به خواسته هاش اهمیت ندن.

فردی که مبتلا به کم‌رویی هست در دوحالت دیده میشه، اولی که واقعا آسیب جدی اون رو تهدید میکنه، خودش رو شایسته مطرح شدن نمی‌دونه که منجر به خود کم‌بینی میشه و چنین فردی در زندگی زناشویی هم قطعا مخرب هست؛ چرا که تمام انسان‌های عاقل جذب افراد باثبات و آروم می‌شن و باید یادمون باشه هر نگرشی نسبت به خودمون داریم بقیه هم از نگرش ما تبعیت خواهند کرد و ما رو همونطور خواهند دید.اگر قوی باشیم قوی،اگر سست باشیم سست.

نوع دوم هم شامل کسایی میشه ک تمایل دارن مظلوم واقع بشن تا به نوعی حس مظلوم‌نمایی و ترحم‌طلبی بقیه رو برانگیخته کنن. در واقع کاملا به صورت ناخودآگاه از مورد توجه واقع شدن لذت می‌برن و تمایل دارن بقیه اونها رو مظلوم و آروم خطاب کنن.

هر دوی این ویژگی ها آسیب‌زا هستن وباید برطرف بشن. از ویژگی‌های فرد سالم اینه که به خودش مطمئنه، خودش رو دوست داره، خودش رو قبول داره و می‌دونه که می‌تونه در نهایت ادب و احترام خودش رو بروز بده و ترس از طرد شدن نداره.

برچسب ها
تاثیر کم‌رویی در زندگی کم‌رویی نشانه‌های کمرویی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن