دسته‌بندی نشده

ایمیل مارکتینگ!

با توجه به رشد تکنولوژی و ارتباط بیشتر مردم با اینترنت، دیجیتال مارکتینگ رشته بهتری از بازاریابیه که می‌تونه به رشد کسب و کارتون کمک کنه. یکی از کم هزینه ترین ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ و روش‌های ارسال خبرنامه و خدمات پس از فروش محصولات، ایمیل مارکتینگه که میتونه توی کسب و کار ها رشد رو سریع تر کنه. با سوال دات آی آر همراه باشید!

تعریف ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک ابزاره تا به وسیله اون بتونیم انواع اطلاع‌رسانی‌ها، ارائه پیشنهاد ویژه، خرید ‌و ‌فروش محصولات و دیگر خدماتی که داریم رو انجام و یا به مشتری نشون بدیم. برای مثال وقتی که فردی از وب سایت شما محصولی رو خریداری می‌کنه شما می‌تونید با گرفتن نام کاربری مخاطب برای اون فرد انواع اطلاع رسانی محصولات جدید و یا اخبار جدید برندی که دارید رو ارسال کنید و یا حتی ازش بخواید تا در مورد رضایت و کیفیت محصول سوال هایی رو جواب بده؛ در نهایت این موارد همگی به بالا بردن کیفیت محصولات منجر میشه و کار شما باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان و فروش محصولات بیشتر خواهد شد.

ارائه پیشنهادات ویژه با ایمیل به مشتریان

یکی از مهمترین روش های جذب مشتری با استفاده از ایمیل مارکتینگ ارائه پیشنهادات ویژه هست. شما می‌تونید در کنار تبلیغاتتون ارائه پیشنهاد‌های ویژه هم داشته باشید و یا حتی می‌تونید در کنار ارسال خبرنامه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها برای مشتریان خودتون این کار رو انجام بدید. ارائه پیشنهاد‌های ویژه شما می‌تونه شامل کد‌های تخفیف، هدایای ویژه در کنار فروش محصولات و امتیازات دیگه باشه؛ این کار باعث میشه تا فروش محصولات بیشتری داشته باشید. علاوه بر اینها وجود تخفیفاتی با درصد بالا که باعث نرخ بازگشت بالا هم میشه می‌تونه مخاطب رو برای خرید محصولات متقاعد کنه؛ این اتفاق، به خصوص زمانی میوفته که برای تخفیفات طراحی شده زمان بندی هم وجود داشته باشه.

تاثیر زیاد محتوای ایمیل و پیام

مورد بعدی که میتونه توی نرخ تاثیر گذاری ایمیل ارسال شده به کاربر موثر باشه محتوای ایمیل و پیام شماست.  این عمل باید به صورتی باشه تا به سلیقه مشتری نزدیک بشه و مشتری رو به سمت انجام خرید و یا حداقل تجربه یکبار خرید محصولات شما سوق بده. در واقع نوع نگارش متن و لحن اون، پس زمینه پیام شما و حتی دکمه های طراحی شده برای ایمیل های انبوه مهم هستند. شاید به نظر شما این کار اهمیت زیادی نداشته باشه اما در واقع براساس علم روانشناسی این عمل در روند فروش محصولات و یا خدمات شما نقش مهمی داره.

دسته بندی درست مشتریان

مشتری ها دوست دارن تا تمام امکاناتی که در اختیارشون قرار می‌گیره شخصی سازی شده باشه. بسته به نوع کسب و کار شما ممکنه دسته ها و جامعه هایی که عضو مشتری‌های شما هستن زیاد باشن؛ اگر کسب و کارتون از چند نوع دسته بندی مختلف مشتری ها تشکیل میشه سعی کنید یک ایمیل یکسان رو برای همه شون نفرستید. این که شما دسته بندی مشتری ها رو چجوری انجام بدید به خودتون بستگی داره اما به عنوان مثال میتونید اون ها رو بر اساس سن، محل زندگی، شغل، میزان تحصیلات و یا حتی میزان درآمدی که دارن دسته بندی کنید.

قطعا نیاز های یک نوجوون از کسب و کار شما با نیاز هایی که یک فرد مسن داره متفاوته؛ همین طور مقدار هزینه ای که یک مشتری شما میتونه برای خدماتتون پرداخت کنه ممکنه با یک مشتری دیگه فرق داشته باشه؛ پس وقتی که برای هر کدوم از دسته های کاربراتون می‌خواین یک ایمیل طرحی کنین باید دقت داشته باشید که تبلیغ و خدماتی که قصد ارائه اون رو دارید برای فرد یا افراد گیرنده جذاب باشه.

رعایت این نکته شاید گاهی به نظر هزینه بر و زمانبر به نظر برسه اما تاثیری که روی نرخ بازگشت کاربران به سایت شما میزاره می‌تونه این هزینه ها رو جبران کنه و بعد از مدتی تنها سود آور باشه. در ضمن این نکته رو فراموش نکنید که دسته بندی مشتری ها تنها یک بار انجام میشه اما میشه از اون تا مدت ها استفاده کرد. برای مشتری های جدید الورود هم میشه اطلاعات لازمه برای دسته بندی مد نظرتون رو موقع ثبت نام دریافت کرد؛ به این ترتیب میشه با کمترین هزینه ممکن دسته بندی مخاطبین رو انجام بدیم.

مزیت های ایمیل مارکتینگ

قبل از این گفتیم که ایمیل مارکتینگ یکی از ارزانترین ابزار‌ها برای تبلیغات محسوب میشه. هزینه ارسال ایمیل برای تعدادی از افراد در واقع هزینه اصلی طراحی اون ایمیل هست. در واقع شما اصلا پول و یا هزینه ای رو برای ارسال ایمیل پرداخت نمی‌کنید؛ با این حال برای ارسال ایمیل با دسترسی های خاص که با بعضی از ابزار های ایمیل مارکتینگ در داخل و خارج کشور وجود داره ممکنه برای شما شامل هزینه بشه اما به طور کلی تنها خرج ارسال ایمیل اینترنت ناچیز مصرفی اون هست.

در حقیقت ایمیل ابزاری برای بازاریابی دیجیتال محسوب میشه که تقریبا در دسترس همه وجود داره؛ شاید بشه گفت که این یک مزیت تبلیغات از طریق ایمیل هست چون هر فرد که گوشی هوشمند داره نیاز داره تا برای بیشتر نرم افزار هاش یک ایمیل داشته باشه.

از طرف دیگه دسترسی راحت به این ابزار یکی دیگه از مزیت های اون هست و تنها با یک جستجوی ساده در گوگل میتونن به ایمیلشون با هر سیستم و در هر زمان و مکان دسترسی داشته باشن.

ایمیل مارکتینگ رو برای ورودی امتحان کنید!

حداقل آورده ارسال ایمیل به افراد اینه که از برند شما مطلع میشن. شما در واقع به کمک این ابزار علاوه بر این که می‌تونید در زمان های مختلف خودتون و برندتون رو به کاربران قبلی و یا بعدی (!) سایتتون نشون بدید. این کار باعث میشه تا برند سازی لازمه توی ذهن کاربر ها ایجاد بشه و این یعنی یک سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده چند ساله و فروش بیشتر؛ اگر اوضاع رو کمی بهتر هم تصور کنیم افراد با دیدن ایمیل شما (این نرخ بستگی به تمام عواملی داره که در اول همین مقاله گفتیم) به سایتتون یک سر میزنن و این یعنی گرفتن ورودی با قیمت تمام شده کمتر؛ در نهایت خوش فکری و طراحی خوب هم افراد به سایت شما میان تا محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌کنید رو سریع تر خریداری کنن و اون رو از دست ندن!

در واقع میشه گفت که این هدف نهایی ایمیل مارکتینگ حساب میشه و اگر یک نرخ بالا (مثلا ۲۰ یا ۳۰ درصد) از افرادی که ایمیل های شما براشون ارسال میشه به سایت شما مراجعه کنن و خرید و اکشنی رو در اون ثبت کنن شما به موفقیت رسیدین و باید با همین فرمون جلو برین!

درپایان توصیه می‌کنیم حتما سوال CTA چیست رو بخونین و از ترفند های اون توی ایمیل هاتون استفاده کنین.
ممنون که با سوال دات آی آر همراه بودید!

برچسب ها
ایمیل ایمیل مارکتینگ اینترنت بازاریابی بازاریابی اینترنتی پول درآمد درآمد از اینترنت درآمد اینترنتی شغل شغل اینترنتی کار مارکتینگ

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن