چرا سازمان های بازیافت در محیط های بزرگی اند؟

سلام
میخواستم بدونم چرا سازمان های بازیافت باید در محیطی بزرگ باشن؟
مثلا الان سازمان پسماند مشهد توی یک زمین ده هکتاری هست که فقط داخلش یک هکتار ساختمان های بازیافت هست و شاید با مسیر های ترددی داخلش بشه دو هکتار نهایتا چرا باید یک زمین به این بزرگی رو برای این سازمان ها ااختصاص بدن؟

یک نظر

  1. سلام وقت بخیر
    شرکت های مپ و بازیافت به دلیل موارد بهداشتی و قانونی باید در محیطی بیرون از شهر ها و درفضایی بزرگ باشند دلیل این کار هم این است که هر کارخانه ای داخل این مجموعه های بازیافتی باید برای از بین بردن صدمات زیست محیطی و الودگی هوا چندین متر مربع فضای سبز داشته باشد. از این جهت این مجموعه ها معمولا فضای زیادی را در اختیار فضای سبز میگزارند. درختان باعث میشوند که بوهای نامطبوع کارخانه جات از بین بروند و هوای آن محیط نسبت به قبل از خود تغییر بسیاری داشته باشد.
    مورد بعد هم این که در این مجموعه ها محیط های بزرگی نیز برای دفن زباله های تر استفاده میشوند و مجموعه حق استفاده از این محیط را ندارد و باید آن را به صورت آزاد کنار بگذارد و خب همین مکانم زیادی را اشغال میکند و یا مورد دیگری که باعث میشود فضای زیادی هدر برود مکانی برای دپو مواد بازیافتی است به عنوان مثال مکانی برای نگهداری لاستیک های خودرو ها.. و البته موادی که تولید میشوند نیز باید تا زمان آمدن تریلی ها برای انتقال آن ها در همان محیط بمانند به عنوان مثال ده ها رول کاغذ های بازیافتی که خود حجم زیادی دارند معمولا در کنار این کارخانه ها وجود دارند که منتظر انتقال به مکانی برای برش هستند..
    امیدوارم مفید بوده باشد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن