چگونه صدای تخت خواب را کم کنیم؟

سلام

من تخت خوابی چوبی دارم ولی هر کاری میکنم سر و صداش تموم نمیشه. چند بار تا حالا سعی کردم که با کوبیدن میخ های اون صداش رو ازبین ببرم ولی هنوز تاثیری نزاشته و بعد از چند روز دوباره صداش بیشتر میشه

ممنون میشم اگر راهنمایی کنید که باید چه کاری انجام بدم ؟
خیلی اذیت میشم و هر شب به زور میخوابم . مرسی از سایت خوبتون.

‫۳ نظرها

  1. سلام

    این صدا ها معمولا از اتصالات داخل تخت خواب چوبی شماست که بعد از مرور زمان لق شده اند و نیاز به چفت شدن و روغن کاری دارند. در تخت خواب های امروزی معمولا اتصالات با کمک میخ و یا پیچ انجام شده اند پس برای حذف صدا های تخت خوابتان آماده شوید اگر تخت خوابی دارید که فقط با میخ محکم شده است شما تنها به چند عدد میخ اضافه و یک چکش نیاز دارید ولی اگر تخت خواب شما از اتصالات مختلف که در آنها از پیچ و میخ استفاده شده شما نیاز به یک چکش، میخ برای استفاده در صورت نیاز ، پیچ گوشتی و روغن دان دارید. این ها را آماده کنید تا دست به کار شویم..

    مراحل کم کردن صدای تخت خواب چوبی

    در مرحله اول تشک روی تخت را بردارید و سعی کنید محل منشا صدا را پیدا کنید سپس اگر میخ یا پیچی در آن جاست سعی کنید آن را با کمک چکش یا پیچ گوشتی حل کنید.
    در مرحله بعد به سراغ قاب اصلی تخت بروید تا اتصالات آن به خود بخش زیر تشک را محکم کاری و اگر نیاز به روغن است روغن کاری کنید. اکثر تخت خواب ها با دو تکه چوب در دو طرف تخت قسمت بالایی و پایینی قاب را به هم متصل می کنند. گاهی نیاز است که شما این تکه چوب را به دو قسمت بالا و پایین محکم کنید.

    در مرحله بعد شاسی زیر تخت را چک کنید و اگر با سفت کردن میخ های قبلی آن صدا از بین نرفت چند میخ دیگر به آن اضافه کنید. معمولا با انجام این دومرحله ساده صدا های اضافه تخت خواب شما از بین خواهند رفت و اگر بعد از مدتی دوباره مورد این چنینی داشتید دوباره همین مراحل را انجام دهید تا صدای آن رفع شود.

    لازم به ذکر است که برای روغن کاری تخت خود به هیچ عنوان از روغن های خوراکی و روغن موتور استفاده نکنید. برای این کار فقط باید از روغن مخصوص چوب استفاده شود که البته در بازار موجود هست و می توانید آن را خریداری کنید.
    موفق و پیروز باشید.

  2. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
    مواردی که توی پاسخ سوال اول گفتیم بیشتر در مورد جیر جیر کردن تخت خواب های چوبی بود. اگر بخوایم مواردی رو درباره کم کردن صدای تخت خواب های فلزی بگیم اول باید بدونید که عرفا تخت خواب های فلزی زود تر از تخت های چوبی سر و صداشون در میاد! این یک امر طبیعی هست و خب جزو یکی از معایب تخت خواب های فلزی هست. با این حال راهکار هایی وجود دارن که در ادامه به اون ها می پردازیم؛ امیدوارم با انجام این روش ها مشکلتون حل بشه و بتونید راحت بخوابید

    مراحل کم کردن صدای تخت خواب فلزی

    از بین بردن صدای تخت خواب فلزی می تونه با یک سری کار های راحت حل بشه و در صورتی که اون ها جوابگو نبودن میتونید از روش های یک مقدار سخت تر استفاده کنین (البته اگر تواناییش رو دارید و یا براتون توجیه کافی رو داره که وقت بزارید)
    * مرحله اول که ساده ترین کاره و با کم کردن صدای تخت خواب های چوبی هم مشترک هست، پیدا کردن اون محلیه که صدا ایجاد میکنه.

    * مرحله بعد بسته به جایی که ایجاد صدا میکنه متفاوته؛ اگر محل جیر جیر کردن تخت دارای پیچ و مهره هست میتونید اون ها رو سفت کرده و یا در صورتی که هرز شدن اون ها رو تعویض کنین. اگر صدای تخت تق تق هست و دو بخش از کفی تخت خواب به هم میخورن میشه با چسب های قوی ای مثل چسب ام دی اف و یا چسب آهن اون ها رو به هم چسبوند. (اگر هم که دیگه میخواین بترکونینش میشه از دستگاه جوش استفاده کنین و تماما آب بندی کنیدش!)

    * اگر تا به اینجا صدا های تخت حل شدن که خدا رو شکر و الا دیگه دو راه هست؛ یا باید وارد بخش عملیاتی سخت بشید و یا هم بیخیال تخت!
    اگر صدای تخت رفع نشد و متوجه شدید که شاید دلیل سر و صدا کردن تخت بودن فشار وزن روی یکی از تسمه ها (و یا یکی از بخش های تشکیل دهنده کفی تخت) هست و میشه یک تسمه دیگه و یا هر چیز دیگه ای که به نظرتون برای این کار مناسبه پیدا کنید و با دستگاه جوش تختتون رو تقویت کنید! اینجوری دیگه فار قبلی روی یک تسکه و یا یک بخش خاص نیست و میتونه صدای تختتون رو کم بکنه.

    در نهایت این نکته رو فراموش نکنید که تشک زیرتون هم میتونه وزن شما رو بین بخش های مختلف تخت تقسیم بکنه و در واقع باعث بشه که ایجاد صدا مقداری کم تر بشه؛ میتونید از این روش هم برای به حداقل رسوندن صدا ها استفاده کنین
    موفق باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن