دانستی ها

ماده ای که هیچ گاه فاسد نمی شود

عسل این خوراکی شیرین و طلایی که هرگز خراب نمی‌شود و سالیان سال می‌شود آن را مصرف کرد اگرچه با گذشت زمان تغییراتی در بافت و رنگ آن ایجاد می‌شود اما به دلیل فروکتوز موجود در آن تازگی‌اش حفظ می‌شود.

عسل جایگزینی طبیعی‌تر و سالم‌تر برای شکر است که سالهای زیادی در بسیاری از نقاط دنیا در آشپزی و طبخ غذاها مورد استفاده قرار گرفته است.

عسل جزو منابع فوق العاده انرژی و خوردنی شناخته شده ای برای کاهش خستگی است .
این ماده حاوی قندهای گلوکز و فروکتوز است و همچنین مقدار منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفات را در بدن افزایش می‌دهد. عسل سرشار از ویتامین B و C است.

ماده ای که هیچ گاه فاسد نمی شود
این ماده به دلیل وجود فروکتوز با وجود شیرینی بسیار ترش نمی‌شود و کپک نمی‌زند در قرآن سوره‌ای به نام نحل مربوط به زنبور عسل و عسل است که اهمیت این ماده را نشان می‌دهد گر چه با گذشت زمان تغییراتی در بافت و رنگ آن ایجاد می‌شود اما به دلیل فروکتوز موجود در آن تازگی‌اش حفظ می‌شود.؛ جهت نگهداری احتیاج به یخچال ندارد و می توان در دمای اتاق آن را نگهداری کرد. برای همین است که بعد از مدتی به حالت شکلاتی درآمده و به اصطلاح عامیانه شکرک می زند.

خواص ضد میکروبی، ضد انگلی، ضد اسهال، تقویت شدید جنسی، تاثیرات بسیار مفید روی پوست صورت و بدن مخصوصا زنان، آرام بخشی روحی و جسمی و… بخش دیگری از خواص عسل طبیعی می باشد.

برچسب ها
خوراکی عسل فاسد نشدنی

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن