دانستی ها

پنجره های دو جداره

این روزها سرد شدن هوا و بهای بالای قیمت انرژی های حرارتی از یک سو و از سویی دیگر وجود طیف وسیعی از آلودگی های صوتی در شهرهای بزرگ شرایط را برای ارائه راه حل هایی که بتواند آپارتمان نشین ها را در حل این مسائل کمک نماید راهنمایی می کند که استفاده از شیشه دو جداره میتواند یکی از این راه حل ها باشد …

استفاده از شیشه های دو جداره به دلیل حفظ انرژی حرارتی – برودتی و کاهش آلودگی صوتی در پنجره ساختمان بیمارستان ها، کتابخانه ها، موزه ها، و ساختمان های حاشیه خیابان های پر تردد کاربرد وسیعی دارند.

امروزه برای ایمنی و آسایش بیشتر پنجره وسایل نقلیه عمومی مانند واگن های قطار و اتوبوس های بین شهری نیز به شیشه های دو جداره مجهز شده اند. میانگین سر و صدا در شهر های بزرگ در حدود ۶۵ تا ۷۰ دسیبل است. این در حالی است که شدت صوت مجاز برای بیمارستان ها و محیط هایی از این قبیل حداکثر ۳۹ دسیبل است. شیشه های دو جداره می توانند شدت صوت را حدود ۵۰ دسیبل کاهش دهند

علاوه بر این شیشه های دو جداره انتقال گرما را به شیوه های گوناگون و با رعایت نمودن اصول مهندسی تا حد زیادی کاهش می دهند. لایه های هوای خشک که خود عایق طبیعی محسوب می شوند بین دو جداره شیشه محبوس می شود که قابل مقایسه با یک پوشش فایبر گلاس است.

اساس پنجره دوجداره، شیشه دوجداره آن می باشد. سیستم شیشه دو جداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند. فضای بین شیشه ها را می توان با هوا یا گاز آرگون (عایق حرارتی) وهمچنین گازSF6 (عایق صوتی) و یا ترکیبی از هردو با فشاری تقریبا معادل فشار هوا پر نمود.

در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر (سیلیکا ژل) پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب، کاملاً آب بندی شده است.

برش شیشه ها توسط دستگاه تما م اتوماتیک CNC انجام میگردد و قابل برنامه ریزی بودن این دستگاه امکان برش شیشه به اشکال مختلف رافراهم می سازد.

قاب های آلومنیومی مورد مصرف در فرایند تولید شیشه های دو جداره ، با تنوع رنگ فراوان از آلیاژ مخصوصی ساخته شده که به راحتی قابل خم شدن است .این توانایی کمک می کند تا قاب به کار رفته در بین دو شیشه کاملا یکپارچه بوده و از مصرف گوشه های پلاستیکی اجتناب شود . کلیه مراحل ساخت این قاب ها با توجه به ابعاد شیشه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود و انتخاب ضخامت این قاب ها با توجه به ملاحظات فنی صورت می گیرد.

در شیشه های رفلکس، که به لحاظ زیبائی و خواص نوری ویژه میزان مصرف گسترده ای نسبت به سایر شیشه ها دارد، چسبندگی مواد درزگیر به سطحی از شیشه که پوشش آینه ای (coating) دارد، بسیار پایین است و در کوتاه مدت این چسبندگی کاملا از بین خواهد رفت. در محل درزگیری (اتصال قاب آلومنیومی به شیشه)، (coating) روی شیشه با دستگاه مخصوصی برداشته می شود تا از چسبندگی مواد درزگیر به سطح قابل قبول رسیده و کیفیت عایق بودن شیشه ها در سطح استاندارد باقی بماند.

برچسب ها
پنجره دو جداره پنجره های دو جداره چگونه ساخته می شوند شیشه دوجداره

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن