دانستی ها

شهر زیر زمینی درینکویو

شهر زیر زمینی درینکویو (Derinkuyu)، یک شهر باستانی زیرزمینی چند طبقه، بازمانده از دوران امپراطوری ماد واقع در منطقه درینکویو در استان نوشهیر ترکیه می‌باشد…

شهر زیر زمینی درینکویو (Derinkuyu)، یک شهر باستانی زیرزمینی چند طبقه، بازمانده از دوران امپراطوری ماد واقع در منطقه درینکویو در استان نوشهیر ترکیه می‌باشد. این شهر زیرزمینی با عمق حدود ۸۵ متر، قابلیت جا دادن به حدود ۲۰۰۰۰ نفر همراه با دام و منابع غذایی آنها را دارد. درینکویو بزرگترین شهر زیرزمینی کشف شده در ترکیه و از جمله چندین شهر زیرزمینی کشف شده در منطقه کاپادوکیه می‌باشد.

شهر زیر زمینی درینکویو

شهر زیرزمینی درینکویو دارای دروازه های سنگی در هر طبقه است که قابلیت بسته شدن از داخل را دارند. همچنین این شهر دارای یک اتاق منحصربه‌فرد وسیع با سقف طاقی در طبقه دوم است که از این اتاق به عنوان یک مدرسه تعالیم دینی استفاده می‌شده است.

بین طبقات سوم و چهارم نیز یک راه پله عمودی قرار دارد که از این راه می‌توان به یک کلیسا در طبقه زیرین (پنجم) دسترسی پیدا کرد.

شهر زیر زمینی درینکویو

هوای مورد نیاز ساکنان شهر به کمک یک سیستم تهویه بزرگ ۵۵ متری تأمین می‌شده است و وجود یک شبکه انتقال آب از دیگر ویژگی های این شهر زیرزمین است.
شهر درینکیو توسط Phrygian ها درون صخره‌های نرم آتشفشانی بین قرن‌های ۸ تا ۷ قبل از میلاد حجاری شده است. این شهر قبلا به عنوان سرپناهی در زمان تهاجم استفاده می‌شده است. امروزه اکثر نقاط این محل برای بازدید عموم آزاد است.

برچسب ها
Derinkuyu بزرگ ترکیه ترین درینکیو زیرزمینی شهر کاپادوکیه

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن