اینترنت و وبتکنولوژیسایبر و فضای مجازیمقالات

سئو درون صفحه

حتما تا به حالا نام سئو به گوش شما خورده است و نکاتی راجب به آن را میدانید. سئو یکی از عوامل بسیار مهم در کسب و کار هاست و شما برای اینکه بتوانید وبسایت خود را به راحتی رشد دهید و از دیگر مزایای سئو بودن سایت خود استفاده کنید باید سعی کنید تمامی فاکتور های سئو را رعایت کنید. درست است که این کار تا حدودی سخت محسوب میشود ولی اگر تمام مزایای آن با خبر باشید مطمئن باشید که بر روی آن وقت خواهید گذاشت و مشکل بودن آن را فراموش خواهید کرد. برای اینکه از این مزایا اطلاع پیدا کنید و یا با سئو آشنایی بیشتری داشته باشید توصیه میکنم این مقاله را بخوانید.
به طور کلی فاکتور های سئو به دو بخش سئو درون صفحه و سئو برون صفحه تقسیم میشود. سئو درون صفحه موارد زیر را شامل میشود که شما باید آن ها را درون وبسایت خودتان انجام دهید و شخصا توسط شما انجام داده میشوند. با سوال دات ای ار همراه باشید؛ در ادامه به برخی از این فاکتور ها اشاره خواهیم کرد:

سئو درون صفحه یا (on page seo)

سئو درون صفحه، به مطالب و محتوا هایی که درون سایت خود میگذارید برمیگردد. این که شما چه نوع تصاویری بر روی سایت خود بگذارید و یا چه نوع محتوایی تولید کنید همه و همه جزو موارد سئو درون صفحه هستند؛ پس قاعدتا این نوع سئو بیشتر در اختیار شماست و میتوانید مانور بیشتری بر روی آن بدهید.
این بخش شامل موارد زیر میشود:

تگ عنوان یا title tags:

یکی از مهم ترین بخش ها در سئو درون صفحه عبارت عنوان محتوا های شماست. این عنوان برای نام صفحه شما انتخاب میشود و کاربران آن را در صفحه نمایش جستجو های گوگل و یا موتور های جستجوگر دیگر میبینند و البته برای نام تب داخل مرورگرشان هم نمایش داده میشود. این نام از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اولین جمله ای که کارر بعد از جستجو در گوگل میبینمد همین نام است که در یک عبارت کل محتوای شما را به کاربر معرفی میکند. پس چه بهتر که نامی مناسب و جذاب برای آن انتخاب کنیم.. نکته دیگر اینکه بهتر است برای جداسازی نام وبسایتتان از نام مطلب در نوع پیشفرض از کاراکتر های _ – یا |  استفاده کنید.

تگ H یا header tag:

شما برای اینکه بتوانید به موتور های جستجو گر بفهمانید بر روی کدام سرفصل ها تاکید بیشتری دارید و یا کدام سر فصل ها زیر مجموعه دیگری اند نیاز دارید تا از تگ های اچ استفاده کنید مرورگر ها به تگ های H1 تا H6  به ترتیب اهمیت بیشتری میدهند یعنی برای اینکه بفهمند اصل مطلب شما کدام کلمه است تگ H1 را میخوانند.
در سئو این قانون وجود دارد که شما از بایستی از تگ H1 فقط برای اسم مطلب و یک بار در کل این مطلب استفاده کنید و برای سرفصل های مهم مطلب خود از تگ H2 بهره بگیرید. اگر سرفصلی هایی وجود داشت که زیر مجموعه هر کدام از تگ های H2  بودند میتوانید آن ها را با تگ H3  مشخص کنید. به همین ترتیب ادامه دهید تا بتوانید محتوایی کاملا روشن برای موتور های جستجو و کاربران خود به نمایش بگذارید.

محتوای بهینه:

محوای مطلب شما باید به اندازه کافی باشد که معمولا برای مقدار مطالب از ۳۰۰ کلمه تا ۱۷۰۰ کلمه توصیه میشود که اگر این مقدار رعایت نشود و مطالب وبسایت شما کوتاه باشند ممکن است شما با الگوریتم پاندای گوگل مواجه شوید و به دلیل انتشار محتوا های کوتاه و یا به عبارتی محتوای نازک جریمه شوید و این جریمه به حذف شدن شما از جستجو های اول گوگل منجر خواهد شد. ممکن است بگویید چه کسی ۱۷۰۰ کلمه را خواهد خواند که در جواب این سوال باید گفت: اگر شما با محتوایی جذاب و قوی کاربر را به خودتان جذب کنید و بتوانید از مدیا برای نگهداشتن کاربر در وبسایتتان استفاده کنید قطعا میتوانید به رتبه بهتری در گوگل دست پیدا کنید زیرا کاربر مدت زمان بیشتری را در وبسایت شما گذرانده است. علاوه بر این شما نیاز های بیشتری را از او برطرف کرده اید و خب جامع تر از رقبا بودن مزیت بسیار خوبی برای کاربران است.

قرار دادن آدرسی قابل فهم برای موتور های جستجو:

منظور از آدرس همان “URL ”  است. موتور های جستجو برای اینکه درک بهتری از محتوای مطلب شما داشته باشند آدرس شما را برسی خواهند کرد، به همین دلیل نیاز است تا شما برای URL خود از کلمات انگلیسی استفاده کنید و همچنین سعی کنید از حروف ربطی مانند و از با که و.. ،اعداد و سنبل ها استفاده نکنید. لازم به ذکر است اگر میخواهید به کاربرانتان وبسایتی راحت و جذاب را ارائه دهید سعی کنید آدرس هایتان کوتاه باشند.

لینک های داخلی بیشتری ایجاد کنید

اگر مطلب شما به مطلب دیگری در وبسایتتان مرتبط است آن ها را به هم لینک دهید. این لینک های داخلی باعث میشوند تا موتور های جستجو شما را بالا تر ببرند و البته کاربران شما نیز چون میتوانند استفاده بیشتری از سایت شما بکنند مدت زمان بیشتری را در صرف خواهند کرد و این برای سئو وبسایتتان بسیار عالیست. البته اگر وبسایت شما با وردپرس ساخته شده است میتوانید از افزونه هایی که برای لینک دادن مطالب شما به هم ساخته شده اند استفاده کنید. این افزونه ها بر اساس مطالب پربازدید و یا مطالب مرطبت میتوانند برای شما در ادامه مطلبتان لینک سازی لازم را انجام دهند و میتوانند بسیار مفید واقع شوند. in line Related post نام این افزونه است که میتوانید آن را از کتابخانه وردپرس تهیه کنید.

وبسایتی واکنشگرا داشته باشید

یکی دیگر از عوامل بسیار بسیار مهم سئو درون صفحه مبحث واکنشگرا بودن وبسایت شماست. وبسایت شما باید با تمامی صفحه های نمایش سازگار باشد و بتواند برای کسانی که با موبایل به سایت شما سر میزنند هم بدون هیچ مشکل و روان باز شود. از زمان که تلفن های همراه بیشتر به میان مرم اماده اند، سرچ های موبایلی بسیار زیاد شده است و اخیرا تا حدی این مقدار افزایش یافته است که سایت های بزرگ جهان در حال سئو کردن سایت خود برای جستجو های صوتی هستند زیرا این جستجو ها اکثرا به صورت سوالی اتفاق می افتند و شما باید برای این سوالات نیز اماده پاسخگویی باشید. ریسپانسیو بودن برای تمامی نمایشگر ها یا همان واکنشگرایی وبسایت میتواند رضایت بیشتری را در میان کاربران ایجاد کند و جستجو های بیشتری را به وبسایت شما بیاورد.

با سریع ترین حالت ممکن لود شوید

شما برای اینکه رضایت کاربران خود را کسب کنید و همینطور کاری کنید تا نرخ پرش سایت شما کم شود سعی کنید محتوا های درون سایت خود را با کیفیتی خوب ارائه دهید ولی نه انقدر خوب که سرعت سایت شما پایین بیاید. بایستی برای تصاویر خود حجم های پایین تری را انتخاب کنید زیرا کاربران معمولا حوصله ندارند با وبسایتی کند و پر حجم کار بکنند. برای سریع شدن یک وبسایت فاکتور های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها حجم تصاویر آپلودی شماست. عملی دیگر اضافه کردن افزونه های بدون کاربرد و یا تعداد زیاد افزونه های فعال بر روی وبسایت است علاوه بر این فعال بودن چند پلاگین به صورت همزمان باعث میشود که مشکلاتی در وبسایت شما ایجاد شود و به همین دلیل توصیه میکنیم تا میتوانید تعداد افزونه های سایتتان را کمتر کنید؛ در واقع به زبان ساده تر باید گفت افزونه ها مانند قرص هستند اگر تعداد زیادی از آن ها را همزمان بخورید تاثیر منفیش را بر روی سئو درون صفحه خود خواهید گرفت.

از ساختار کد نویسی وبسایت خود مطمئن شوید

گاهی برنامه نویسی های غیر اصولی باعث میشود تا سرعت سایت شما کند تر شود و یا خطا هایی بر روی آن ظاهر شود. این معماری درست وبسایت حتی به صورت مستقیم نیز بر روی سئو وبسایت شما تاثیر میگذارد زیرا موتور های جستجو میتوانند سورس یا همان کد های شما را به طور کامل ببینند و در صورت وجود مشکلات کد نویسی آن را جریمه کنند. به عنوان مثال استفاده از بعضی تگ های زبان HTML که فرسوده و منسوخ شده اند باعث حذف شدن شما از جستجو های اول میشوند.
موارد دیگری نیز وجود دارند  که میتوانند اثرات مخربی بر روی وبسایت شما داشته باشند و لذا پیشنهاد میکنیم که کدنویسی حرفه ای را برای وبسایت خوداشته باشید زیرا کد های سورس یک وبسایت به ندرت تغییر میکنند و به قولی همیشگی اند و خب عقل حکم میکند اگر قرار است این کد ها تیرآهن های وبسایت من باشند بهترین جنس آن ها را تهیه و استفاده کنم.

کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کنید

کلمه کلیدی شما یعنی همان کلمه ای که در طول کل مطلبتان بر روی آن تاکید ویژه ای دارید. در واقع شما برای اینکه به گوگل بفهمانید محتوای شما در راستای یک کلمه در حال انتشار است باید آن را در مطلب خود استفاده کنید. نرخ استفاده از کلمه کلیدی در یک مطلب معمولا باید ۲.۰% باشد و اگر نرخ چگالی کلمه کلیدی شما بیشتر باشد گوگل احساس میکند شما در محتوا غنی نیستید و میخواهید با تکرار یک کلمه محتوای خود را طولانی تر کنید و اگر هم مقدار آن کم باشد نمیتواند به درستی بفهم که شما در مورد چه موضوعی صحبت میکنید.
لازم به ذکر است که این حساسیت گوگل با استفاده از تجربه بدست آمده است و شاید افزونه هایی مانند yoast seo به مطالبی که چکالی کلمه کلیدی درون آن ها از ۰.۵% هم بیشتر باشد علامت سبز نشان بدهند و بگویند که مطلب شما مناسب است اما در واقعیت امر شما میتوانید با چگالی ۲.۰% به بهترین رشد برسید.

در این مقاله سعی شد تا از تجربیات چندین نفر در زمینه سئو درون صفحه استفاده شود و شما بتوانید با کمک این راهنمایی ها سئو درون صفحه سایت خودتان را به بهترین نحو رشد دهید تا بتوانید به جستجو های اول گوگل برسید.

 

برچسب ها
سئو سئو درون صفحه کلمه کلیدی لود سریع نکات کاربردی سئو نکات مهم در سئو

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن