اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی پسورد

گذرواژه تان را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

افزودن سوال

چگونه یک بازاریاب رسانه های اجتماعی حرفه ای باشیم؟

چگونه یک بازاریاب رسانه های اجتماعی حرفه ای باشیم؟

رسانه های اجتماعی یکی از مواردی هستند که به تازگی جای خود را در بین مردم پیدا کرده اند و میتوانند تاثیر بسیار زیادی در تمامی کسب و کار  شما داشته باشند. از این جهت فعالیت قدرتمند در  اهمیت بالایی دارند.
رسانه های اجتماعی یکی از قدرتمند ترین پلتفرم های تبلیغاتی هستند. در سال ۲۰۱۶،تعداد کاربران فعال در این شبکه ها به بیش از ۲٫۳ میلیارد نفر و تعداد کاربران فعال تلفن همراه که از شبکه های مجازی استفاده میکردند، به بیش از ۱٫۹ میلیارد نفر در جهان رسید. این آمار برای کسانی که میخواهند یک بازاریاب اجتماعی حرفه ای شوند بسیار عالی است.
شما میتوانید با استفاده از شبکه های مجازی سرعت، فروش خود را در کسب و کارتان بیشتر کنید و علاوه بر این میتوانید برند خود را به بهترین نحو معرفی کنید. اگر کسب و کار شما از زمانی که وارد فضای مجازی شده، برای بهتر کردن استراتژی و استفاده کردن از مزایایی که فضای مجازی به همراه دارد، خیلی دیر نیست.

عمیق باشید نه پراکنده!

یک روش رایج بین بازاریابان و کسب و کار ها در زمینه بازاریابی فضای مجازی استفاده از تمام امکاناب این فضاست. با این حال ممکن است شما برای مدیریت تعداد زیادی حساب کاربری، تحت فشار قرار گرفته و یا برای تمرکز روی فعالیت های خود و تعامل و نظارت با مخاطبان با کمبود زمان مواجه شوید. از این جهت سعی کنید تا بر روی شبکه های مجازی مورد نیازتان زمان بیشتری بگزارید و حداکثر تلاشتان را در آن شبکه ها انجام دهید. در نظر داشته باشید که هر شبکه اجتماعی ویژگی های خود را دارد و برای بازاریابی در هر کدام از آن ها نیاز به دانمش خاص آن شبکه اجتماعیست.

بر افراد تاثیر گذار تمرکز کنید

به دنبال افرادی باشید که مخاطبانی علاقه مند به کسب و کار و یا محصول شما دارند. شما میتوانید با جذب این افراد تمامی مخاطبین آن ها را با کسب و کار خود آشنا کنید. افرادی که مخاطبینی همسو با شما داشته باشند و سن آن ها حدود ۱۵ الی ۲۵ سال باشد میتوانند بسیار مفید تر واقع شوند. (دلیل این ادعا نیز اینست که تعداد افراد جوان در شبکه های مجازی بسیار بالا است. همچنین نرخ خرید و توجه آن ها به تبلیغات و یا برند ها معرفی شده در این فضا یعنی فضای آن شبکه اجتماعی نیز بیشتر از افراد با سن ها بالای ۲۵ سال است. علاوه بر این دو مورد میتوان به بازنشر دادن برند ها و یا تبلیغات به دوستان و آشنایان توسط این افراد جوان نیز اشاره کرد؛ که خود به تنهایی میتواند دلیل قانع کننده ای برای اثبات این ادعا باشد.)

ویدئو ها را دست کم نگیرید

آمار های جالبی وجود دارد که میتواند قدرت ویدئو ها را در بازاریابی های اجتماعی را به شما اعلام کند. به عنوان مثال ۸۴% از مصرف کنندگان اظهار کرده اند که پس از مشاهده ویدئوای انتشار یافته توسط یک برند از آن برند خرید کرده اند. و یا ۹۱% از افراد گفته اند برای اینکه بتوانیم اطلاعاتی را در مورد یک برند کسب کنیم ویدئو ای را در مورد آن برند مشاهده کرده ایم. به طور کلی بازاریابی ویدئو ای میتواند روش بسیار عالی و موفقی باشد به گونه ای که در حال حاضر ۶۳% از شرکت ها برای بازاریابی از ویدئو ها استفاده میکنند. اگر بخواهیم به یکی از نمونه های موفق در این زمینه اشاره کنیم سایت Buzz FeeD TASTY واجد شرایط است. این وبسایت با استفاده از ویدئو های کوتاه در زمینه پخت و پز توانسته به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند.
یک نکته که استفاده از آن میتواند مفید باشد استفاده از گفت وگو های زنده است. در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام که در ایران مخاطبین بیشتری دارد و یا از فیسبوک و توییتر میتوانید از این قابلیت استفاده کنید تا بتوانید ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشید. این گفت و گوهای زنده میتوانند برای جلسات مصاحبه، پرسش و پاسخ و پوشش رخداد ها مناسب باشد و در این موارد از آن برای درگیر کردن مخاطب استفاده کرد.

بهینه سازی تبلیغات

شما در رسانه های اجتماعی از نظرات کاربرین و یا مشتریان خود بهتر باخبر شوید و بازخورد های جالب تری بگیرید. این بازخورد ها و نظرات میتوانند به شما برای راه اندازی کمپین های بعدی کمک شایانی بکنند. به قولی شما میتوانید با کمک این شبکه های اجتماعی فیدبک هایی را از طرف مصرف کنندگان و یا مشتریان خود بگیرید که اطلاعات مورد نیاز برای رشد کسب و کار شما هستند.
این قابلیت مهم و اساسی را نیز فراموش نکنید که رسانه های اجتماعی میتوانند به شما در رساندن محتواهایتان به دست کاربرین مانند پیک های رایگان عمل کنند. محتوا هایی که هدفمند برای افراد خاص ارسال میشوند.
شما میتوانید در رسانه های اجتماعی افراد هدف خود را راحت تر جداسازی کنید و به آن ها تبلیغات مورد نظر خود را ارسال کنید؛ این باعث خواهد شد که شما تبلیغات را به صورت هدفمند انجام دهید و تبلیغات هدفمند قطعا تاثیر بیشتری نسبت به دیگر تبلیغات ها خواهد داشت. ضمنا  میتوانید از قابلیت های شبکه های اجتماعی نظیر کامنت، تصاویر، ویدئو، اشتراک گذاری، استوری و.. برای هدفمند سازی افراد هدفتان استفاده کنید.

بیشتر کردن مخاطبین به کمک رسانه های اجتماعی

به راحتی میتوانید افراد را جذب کنید و یا حداقل برای سایت خود بازدید کسب کنید و بعد با داشتن یک وبسایت قدرتمند کاربر را نگه دارید تا در اخر برای خروج از سایت شما دست پر باشد.
در حالیکه فیسبوک گزینه ای برای دنبال کردن طرفداران یک صفحه ندارد، توییتر، گوگل پلاس، پینترست و اینستاگرام به کسب و کارها اجازه میدهند که کاربران رسانه های اجتماعی را بر اساس بیوگرافی جست و جو کرده و آنها را دنبال کنند. برای پیشرفت در توییتر میتوانید از ابزار های Tweepi و Social Bro استفاده کنید ولی در بقیه رسانه های اجتماعی نیاز بیشتری به روش دستی است.
سعی کنید در روز چند دقیقه به مدیریت شبکه های اجتماعی خود برسید تا بتوانید لیست دنبال کنندگان خود را طولانی تر کنید.

با تغییر قالب محتوا کسب و کارتان را به موشک ببندید!

همیشه در رسانه های اجتماعی میتوانید قالب محتوا را تغییر دهید. این به شما کمک خواهد کرد تا برای کاربران محتوایی جذاب تر تولید کنید. به عنوان مثال سعی کنید بخشی از مقاله خود را در قالب یک تصویر به کاربران نمایش دهید. و یا برای بعضی از مقالات آموزش های ویدئو ای درست کنید. اینکه کاربر همیشه برای استفاده از محتوا های شما مجبور به خواندن متن باشد ( هر چند متن را به جذابی نوشته باشید و محتوا هم نو باشد) خسته کننده است.
شما حتی میتوانید قالب محتوا های قبلی را تغییر دهید و محتوای جدیدی برای کاربران خود آماده کنید.

ارتباط برندتان را با مردم بیشتر کنید

با کمک رسانه های اجتماعی میتوانید ارتباط مردم را ا برندتان بیشتر کنید. تمام برند سازی با کمک وبسایت و یا ایمیل مارکتینگ ممکن نیست. گاهی لازم است برای دستیابی به افراد بیشتر در رسانه های اجتماعی برند خود را مطرح کنید و از مردم بخواهید تا با آن ارتباط بگیرند. یک روش دیگر برای اینکه برند خود را محبوب تر کنید از خدمات به مشتریان دریغ نکنید. سعی کنید بیشتری خدماتی که میتوانید را به مشتریان ارائه کنید.
مطالعات نشان داده است که نجربه مشتری، بزرگ ترین عامل شکست یا موفقیت یک کسب و کار است. نتایج تحقیقات درباره شرکت ها نشان داده است که شرکت های موفق همواره نگران بوده اند که محتوای فضای مجازی، به شهرت آن ها آسیب نزند و مشتریان آنها را دور نکند.

کسب موفقیت در رسانه های اجتماعی یک شبه نیست. ممکن است با برنامه ریزی بر روی یک محصول و یا یک پلت فرم برای رشد بتوانید با سرعت بیشتری به موفقیت در کسب و کارتان برسید؛ اما برای ماندگار بودن این چشمه کسب مشتری باید یک برنامه طولانی مدت تنظیم کنید.
همان طور که پیش تر اشاره شد سعی کنید بر روی یک پلت فرم و محصول که به نظرتان مناسب است فوکوس کنید تا بتوانید نتایج بهتری کسب کنید.

با رعایت موارد بالا با سرعت هر چه بیشتر به سمت رشد حرکت کنید. به امید موفقیت روز افزون برای یکایک شما عزیزان.


درباره مهدی علیزادهمبتدی

مهدی علیزاده علاقه مند به نجوم، وب و فعالیت در زمینه های کد نویسی و وبمستری فعال در مجموعه سبک مدرن، تیم تولید محتوای تخصصی کامیلو و همچنین عضوی از مجموعه استارتاپی رکاد

مرا دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

پایتخت معنوی ایران کجاست ؟ ( مشهد )

>